FANDOM

Północne Rynki (ang. Northern Markets) - leżąca w północnej części Archipelagu wyspa, pełniąca rolę portu oraz targowiska i nienależąca do żadnego konkretnego plemienia. Jej główną funkcją jest wymiana handlowa między wikingami. 
Niegdyś będące nieskażoną wyspą, teraz Północne Rynki stanowią atrakcyjny port pełen piratów, handlarzy bronią oraz smoczych łowców.
- Opis z mapy Czkawki (nieoficjalne tłumaczenie)

Wygląd

Jest to wyspa w znaczniej mierze skalista, choć gęsto porastają ją drzewa iglaste. Wysokie kamienne formacje tworzą charakterystyczne klify, urwiska oraz kaniony. Podziemia wyspy zamieszkuje Piaskowa Zjawa, prawdopodobnie tylko jeden osobnik. Poluje on spod niewielkich rozmiarów opustoszałej plaży. 

Wyspa jest w znacznym stopniu zmodyfikowana przez ludzi. Obszerny port umożliwia dobijanie do brzegu nawet wielkim statkom. W głębi wyspy natomiast znajdują się liczne zabudowania, do których należą głównie wzniesione z kamienia oraz drewna kramiki handlowe, stoiska i tawerny. 

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Wyspa pierwszy raz zostaje wspomniana w odcinku Wieczna zmarzlina jako miejsce, w którym Łowcy zaopatrują się w potrzebną im odzież i sprzęt.

Debiutuje w odcinku Ratując mistrza, w którym to Obrońcy Skrzydła dokonują zakupu broni na Północnych Rynkach. Tam natykają się na człowieka, który zdaje się pracować na rzecz Łowców Smoków. Po bliższych oględzinach jeźdźcy odrywają obecność Dagura Szalonego, który odgrywa rolę sprzymierzeńca Łowców. Jego prawdziwym celem jest bowiem ocalenie Króla Demolki przed niewolą.

W odcinku Bliźninstynkt, Mieczyk i Szpadka udają się na Północne Rynki w celu naprawienia Mieci.

W odcinku W potrzasku, jeźdźcy odkrywają nieznany im wcześniej gatunek smoka, Piaskowa Zjawa, który zamieszkuje podziemia wyspy Północnych Rynków i poluje spod piaszczystej plaży. 

W odcinku Grzechy przeszłości, Sączysmark udaje się na Rynki, by zakupić paszę dla kurczaka. W tym samym czasie Johann Kupczy sprowadza na wyspę Heatherę, by za pośrednictwem przebywającego w tawernie Harka i pod pretekstem spotkania jej ojca, Oswalda Zgodnopysznego, stanęła przed Kroganem, usiłującym zdobyć soczewkę do Smoczego Oka

Zobacz też