FANDOM

Palączka karmazynowa

Kępa palączki karmazynowej

Palączka karmazynowa (ang. Fire Fern) — gatunek rośliny rosnący tylko pod wiązami. Jest jednym ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na sok ze smoczego korzenia.

Opis

Palączka karmazynowa swoim kształtem przypomina smoczymiętkę i koziooka. Nie składa się jednak ze źdźbeł, ale ze znacznie dłuższych i większych, podłużnych liści. Ma karmazynową barwę. Rośnie wyłącznie pod wiązami, w niewielkich kępach, które dorosłemu człowiekowi mogą sięgać nawet do piersi.

Znaczenie

Palączka karmazynowa jest jednym ze składników potrzebnych do stworzenia antidotum na sok ze smoczego korzenia.

Charakterystyczną cechą tej rośliny jest wywoływanie pieczenia na skórze człowieka, czy też innego stworzenia, które tylko jej dotknie, o czym boleśnie przekonał się Czkawka. Ból spowodowany przez tę roślinę można złagodzić, wkładając poparzone miejsce do zimnej wody.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Palączka karmazynowa po raz pierwszy pojawia się w odcinku Wróg mojego wroga. Jest ona niezbędna do sporządzenia antidotum na dolegliwości wywoływane przez sok ze smoczego korzenia, którym został nasączony grot strzały użytej do zestrzelenia Szczerbatka. Smok bardzo źle znosi działanie trucizny. Dagur, widząc to, mówi Czkawce, że zna przepis na antidotum. Razem wyruszają w głąb wyspy, by zebrać potrzebne składniki. Mężczyznom udaje się odnaleźć i zebrać poszukiwaną roślinę, aczkolwiek tuż przed tym niedoinformowany Czkawka zostaje przez nią boleśnie poparzony w dłoń.

Zobacz też