FANDOM

Artykuł

Paszczogon Krogana (ang. Krogan's Singetail) — bezimienny smok, przedstawicielka gatunku Paszczogon, pojawiająca się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Początek końca, oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Smoczyca Krogana jest o wiele większa od swoich skrzydlatych braci, co może sugerować, że jest smokiem tytanicznym.

Smok ten posiada jednolite, czerwone ubarwienie łusek. W niektórych miejscach, głównie wzdłuż tułowia, na wszystkich czterech łapach, na końcu pyska oraz ogona widnieje również inna barwa - bladofioletowa.

Charakter

Paszczogon ten jest dziko pochwyconym smokiem. Mimo wszystko wykonuje rozkazy i polecenia swojego jeźdźca, czasami i bez używania przez niego smoczej uprzęży. Wydaje się do niego w pewien sposób przywiązana i czuje się w obowiązku mu pomagać.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Dokładny czas lub sposób pochwycenia tego Paszczogona nie został ujawniony, ale zdarzyło się po w nieznanym odstępie czasu od odcinka Living on the Edge. Krogan był doświadczonym, acz bezlitosnym jeźdźcem dla swojego smoka, który służył mu jako sposób przemieszczania się po Archipelagu.

Paszczogon Krogana pojawia się po raz pierwszy w odcinku Początek końca, gdy smoczyca i jej pan atakują jeźdźców na Końcu Świata. W późniejszym czasie Krogan pragnie osobiście odnaleźć Śledzika, który podczas bitwy spadł ze Sztukamięs. Po odnalezieniu chłopaka mężczyzna każe swojemu smokowi zabić go ogniem, lecz udaremnia to Sztukamięs, która uderza smoczycę w głowę. Rozjuszony Paszczogon podejmuje pościg za Gronklem, ale zostaje zatrzymany przez Krogana, którego priorytetem jest Śledzik. Łowcy i jego wierzchowcowi przychodzi walczyć z resztą jeźdźców, którzy przybyli przyjacielowi na ratunek.

W odcinku The Wings of War (część 2) Krogan i Viggo uciekają z Końca Świata na Paszczogonie, chcąc uniknąć konfrontacji z flotą Berk.

W odcinku Grzechy przeszłości smoczyca Krogana ściga Heatherę, Sączysmarka i Johanna.

Paszczogon towarzyszy swojemu jeźdźcowi podczas ataku Lotników na Berk w odcinku Dużo dymu, dużo ognia. Początkowo Łowcy odnosiszą sukcesy w bitwie, lecz przytłoczeni liczebnością smoków na wyspie uwolnionych przez Czkawkę i Stoicka zmuszeni są się wycofać.

W odcinku Król smoków (część 2) smoczyca bierze udział w ataku na Wyspę Berserków. Gdy Oszołomostrach wzywa do obrony wszystkie smoki, na statku, w którym uwięziona jest samica, pojawia się tytaniczny Dramillion. Z jego pomocą Paszczogon tworzy na niebie ognisty znak, po którym smoki Lotników pozbywają się jeźdźców. Całe stado odlatuje, a sam Paszczogon Krogana również ucieka.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier