FANDOM

Grimora

Paszczon

Paszczon (ang. Grimora)smoczy pasożyt, pojawiający się po raz pierwszy w odcinku Sielskie wakacje.

Opis

Paszczon osiąga niewielkie rozmiary kilku centymetrów długości. Ma stożkowate ciało, rozszerzające się ku głowie i zakończone okrągłą paszczą pełną ostrych zębów. Pasożyt porusza się za pomocą czarnych odnóży. Po bokach owada wyrastają skrzydła, które prawdopodobnie nie umożliwiają latania, lecz wysokie i dalekie skoki. Barwa skóry jest czerwonawa, nieco jaśniejsza na spodzie.

Pasożyt zamieszkuje słodkie wody, nie znosi natomiast soli, w tym słonej morskiej wody. Obecność Paszczonów odnotowano do tej pory wyłącznie na Wyspie Frigg.

Działanie na smoki

Paszczon atakuje smoki przebywające w słodkiej wodzie, wskakując na ich skórę i wczepiając się w nią zębami. Wpuszcza jad w krwioobieg smoka, powodując u niego agresję i zdziczenie. Smok zmienia się z wyglądu - z jego paszczy wylewa się płynny ogień (bądź świecąca ślina), źrenice się zwężają. Zarażone smoki stają się niezwykle agresywne i wściekłe, mają tendencję do walki między sobą, oraz oczywiście atakowania ludzi - także wytresowane smoki nie rozpoznają swoich jeźdźców i atakują ich. Takie smoki unikają również słonej wody, co wynika bezpośrednio ze słabości Paszczonów. 

Efekt działania Grimory można porównać do wścieklizny. 

Ciekawostki

  • Nie do końca zostało wyjaśnione, czy Paszczon jest odrębnym gatunkiem smoka, czy nie (wyglądem przypomina Szeptozgona). Przynależność do smoczego rodzaju sugeruje wygląd oraz obecność skrzydeł, jednak według mapy Czkawki Paszczon jest odmianą pijawki.

Zobacz też