FANDOM

Pestbud (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawiciel gatunku Snifflehunch, pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2, a później także w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Smok ten rozmiarem i budową ciała nie różni się od pozostałych przedstawicieli swojego gatunku. Jego skóra ma zielonożółtą barwę z domieszką koloru pomarańczowego, a także czerwonego na końcówkach skrzydeł, łapach i wypustkach pokrywających grzbiet zwierzęcia.

Charakter

Pestbud jest jednym ze smoków, które swego czasu zamieszkiwały Smocze Sanktuarium. Jest więc posłuszny alfie, a prócz tego z pewnością zaprzyjaźniony z Valką. Jest nie tylko smokiem niezwykle ciekawskim, ale również przyjaźnie nastawionym, nawet wobec obcych ludzi i zwierząt.

Historia

Jak wytresować smoka 2

Pestbud pojawia się po raz pierwszy w Smoczym Sanktuarium, razem z innymi smokami otaczając Szczerbatka i obwąchując jego zad, ku wyraźnemu niezadowoleniu Nocnej Furii. Jest też obecny podczas wspólnego lotu Valki i Czkawki. Tak jak inne smoki, podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium gad bierze udział w walce. Oszołomostrach Valki zostaje pokonany, a przeciwnik przejmuje kontrolę nad smokami i opanowuje także Pestbuda, który, posłuszny nowemu alfie, walczy u jego boku i leci na Berk. Smok odzyskuje nad sobą panowanie, gdy Szczerbatek pokonuje Oszołomostracha Drago i sam zostaje nowym alfą. Wraz z całym stadem na stałe osiada na wyspie Berk.

Jak wytresować smoka 3

Choć Pestbud nie pojawia się w filmie, prawdopodobnie razem z innymi smokami i wikingami opuszcza rodzinną wyspę berkian i zatrzymuje się na Nowym Berk. Po pokonaniu Grimmela wraz z całym stadem przenosi się do Ukrytego Świata.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Galeria

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier