FANDOM

Phantom (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawicielka gatunku Zmiennoskrzydły, pojawiająca się w komiksie Monstrum z głębin (część 3) oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Smoczyca rozmiarem i budową ciała nie różni się od pozostałych przedstawicieli swojego gatunku. Podobnie jak u większości Zmiennoskrzydłych, jej łuski mają czerwoną barwę, z domieszką koloru żółtego na krawędziach skrzydeł, posiada on również jaśniejsze podbrzusze i spód pyska.

Charakter

Samica ta w stosunku do jeźdźców i ich wierzchowców była początkowo bardzo agresywna i nieufna. Z czasem jednak nieco złagodniała, a nawet pozwoliła się oswoić i wytresować. Charakteryzuje ją również niezwykła odwaga, zawziętość i waleczność. Szczególnie brutalna była w czasie sprzeczki z Szczerbatkiem o to, kogo Czkawka z ich dwójki bardziej woli, jednak ostatecznie kryzys pomiędzy nimi został zażegnany.

Zdolności

  • Kamuflaż: Smok może dostosować kolor swojego ciała do otoczenia, tym samym stając się niewidocznym dla innych.
  • Kwas: Gad posiada niebezpieczną zdolność plucia żrącym kwasem.
  • Hipnoza: Patrząc głęboko w oczy ofiary, Phantom potrafi ją zahipnotyzować i zmusić do spełniania swoich rozkazów.

Historia

Monstrum z głębin (część 3)

Czkawka i pozostali smoczy jeźdźcy próbowali oswoić i wytresować Phantom, jednak ich działania okazywały się być zupełnie bezskuteczne, ponieważ smoczyca ta była zbyt agresywna. Zdarzało się też wielokrotnie, iż zwierzę hipnotyzowało Czkawkę na krótki, jednakże dość znaczący okres czasu, co bardzo spowalniało postępy w szkoleniu, zaś Phantom wówczas pozostawała zamknięta w klatce.

Pewnego dnia Czkawka wraz z Szczerbatkiem samotnie udali się do smoczycy, myśląc, że to właśnie przez zbyt dużą ilość ludzi i smoków w otoczeniu Phantom jest zestresowana i nie chce brać udziału w szkoleniu. Chłopak się nie mylił i już krótko po jego przybyciu smoczyca zaczęła z nim współpracować, tym samym robiąc duże postępy w treningu. Nagle wokół rozległ się donośny dźwięk rogu, zwiastujący nadejście Ragnaroka.

Po długiej walce toczonej z olbrzymim smokiem, Czkawka wpadł na pomysł, aby wytrenować Phantom tak, aby zdołała im pomóc w pokonaniu bestii. Chłopakowi udało się odpowiednio wyszkolić smoczycę, a później wykorzystał ją do zahipnotyzowania Ragnaroka i wprowadzenia go ponownie w długi sen.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Phantom jest jedynym Zmiennoskrzydłym w całym uniwersum, który wykorzystał swoją umiejętność hipnozy.
  • Jest też pierwszym wytresowanym Zmiennoskrzydłym w uniwersum.