FANDOM

Pirackie Szkolenie (ang. Pirate Training Programme) — szkolenie, jakie przechodzą młodzi wikingowie z plemienia Kudłatych Chuliganów i innych plemion z nimi sprzymierzonych pod wodzą Pyskacza Gbura. Jest to książkowy odpowiednik smoczego szkolenia.

Etapy

Pirackie Szkolenie składa się z kilku etapów.

Etap 1: Smocza Inicjacja

Pierwszym etapem Pirackiego Szkolenia jest Smocza Inicjacja opisana w książce Jak wytresować sobie smoka. Młody wiking musi dostać się na szczyt Urwiska Dzikich Smoków, złapać swojego smoka w Smoczym Żłóbku i wytresować go. Ten smok będzie towarzyszył wikingowi w dalszych etapach, później także w całym życiu.

Etap 2: Końcowy Egzamin Inicjacyjny

Drugi etap Pirackiego Szkolenia to Końcowy Egzamin Inicjacyjny, który kończy okres tresowania swojego smoka. Podczas egzaminu zbierają się członkowie kilku sprzymierzonych ze sobą plemion, z których wszyscy młodzi rekruci pokazują umiejętności swoich smoków. Jeśli któryś smok okaże nieposłuszeństwo, jego właściciel oraz on sam zostają wykluczeni z plemienia i wygnani do dzikich krajów.

Etap 3: Nauka walki na miecze na morzu

Kolejnym etapem Pirackiego Szkolenia jest nauka walki na miecze na morzu, opisana w książce Jak zostać piratem. Młodzi wikingowie razem z nauczycielem wypływają na wykonanych przez siebie łodziach w morze, gdzie uczą się żeglować oraz walczyć na miecze.

Etap 4: Lekcja zajmowania łodzi wrogów

Czwarty etap Pirackiego Szkolenia to lekcja zajmowania łodzi wrogów, opisana w książce Jak mówić po smoczemu. Podczas niej młodzi rekruci uczą się atakować wroga oraz przejmować jego statek.

Etap 5: Wyprawa na polowanie z łuku i strzał

Wyprawa na polowanie z łuku i strzał to piąty etap szkolenia, opisany w powieści Jak złamać smoczą klątwę. W okresie zimowym uczniowie wybierają się w ośnieżone tereny, by nauczyć się jeździć na nartach i jednocześnie strzelać z łuku.

Etap 6: Lekcja polowania na renifery z grzbietu smoka

Ostatnim etapem szkolenia jest lekcja polowania na renifery z grzbietu smoka, opisana w książce Jak odwrócić smoka ogonem. Na tym etapie wikingowie po raz pierwszy dosiadają smoków i wzlatują na ich grzbiecie w niebo. W ten sposób uczą się polować na dzikie renifery.