FANDOM

Artykuł

Podwodny Rozpruwacz (ang. Submaripper) - gatunek wielkiego smoka, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Straszna cieśnina. Przedstawiciel klas wodnej i tropicieli.

Wygląd

Podwodny Rozpruwacz swoim wyglądem przypomina żabę. Jest dość pokaźnych rozmiarów, dorównujących niemal Ogniowej Burzy - przerasta większość wikińskich statków. Tak jak w przypadku tego gatunku, Podwodny Rozpruwacz posiada dość okazałą głowę z wyraźnym przodozgryzem - zęby dolnej szczęki są przed górną. Łeb gada osadzony jest na krótkiej szyi.

Po grzbiecie smoka ciągną się charakterystyczne, kształtem przypominające kolce Zębiroga wypustki, które skierowane są w różne strony. Sam tułów jest masywnie zbudowany. Gad posiada cztery łapy przypominające żabie kończyny, które pomagają mu w pływaniu i utrzymują, gdy stoi na dnie. Jest też wyposażony w parę niewielkich skrzydeł, jednak wydają się one zbyt małe, aby umożliwić mu lot i prawdopodobnie służą jedynie jako płetwy. Za główny napęd pod wodą służy mu jego masywny i długi ogon.

Siedlisko i dieta

Jako smok wodny, Rozpruwacz zamieszkuje morza i oceany. Przebywa w głębokich, otwartych wodach, podobnie jak jego rywal, Ogniowa Burza. Nigdy nie pojawia się na płyciznach.

Podwodny Rozpruwacz jest wszystkożerny. Żywi się rybami i innymi stworzeniami morskimi - również wodnymi smokami - ale poluje także na łodzie i pochłania wszystko, co zawierają jadalnego.

Zachowanie i tresura

Podwodny Rozpruwacz jest samotnikiem. Kryje się na otwartym oceanie, w głębokich wodach, skąd poluje, wypuszczając w górę ogromne wiry wodne i pożerając niemal wszystko, co się w nie dostanie. Jest niezwykle wyczulony na ruch wody - nawet jej lekkie wzburzenie powoduje, że wynurza się i szuka sprawcy, by go zaatakować. Smok ten jest bardzo niebezpieczny i ekstremalnie drażliwy, na każde zakłócenie spokoju reaguje wrogością. Potrafi jednak docenić ludzką pomoc i się odwdzięczyć.

Jego naturalnym wrogiem jest Ogniowa Burza, z którą prawdopodobnie konkuruje o zasoby pożywienia. Gdy rywal znajduje się w pobliżu, Rozpruwacz nie przepuści okazji, by go zaatakować i odpędzić.

Smoka można do siebie przekonać, pokazując, że nie ma się złych intencji i pomagając mu, jednak pełna tresura byłaby trudna zarówno ze względu na drażliwość zwierzęcia, jak i jego tryb oraz środowisko życia.

Moce i umiejętności

Wiry

Smok ten posiada umiejętność tworzenia niezwykle silnych wirów wodnych, które zdolne są zassać do paszczy gada inne smoki, ludzi lub nawet całe statki wikingów.

Gaz

Kiedy smok jest w pobliżu, można to wyczuć po strasznym odorze, który wytwarza Rozpruwacz. Smok płynąc pod wodą zostawia za sobą na powierzchni sznur baniek. Zapach przypomina odór rozkładającej się padliny.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo tego smoka ma okrągły, nieregularny kształt, na pierwszy rzut oka przypominający ikrę żaby bądź jajo Tide Glidera. Centrum otoczone jest przez specjalną błonę o nieregularnych krawędziach, w której wnętrzu znajduje się właściwe jajo.

Pisklę

Młody Rozpruwacz z ogólnego wyglądu przypomina bardziej uskrzydloną żabę, aniżeli smoka. Pierwszą, rzucającą się w oczy cechą jest dość wyraźny brak zębów obecnych u dorosłego osobnika, nieproporcjonalnie małe skrzydła oraz dość duża, niezgrabna głowa.

Tytan

Podwodny Rozpruwacz formie tytana różni się zasadniczo barwą. Jego skóra przybiera zielono-żółte odcienie z domieszką czerwieni na wypustkach i grzbiecie. Poza tym zęby smoka ulegają powiększeniu i wydłużeniu, a samo zwierzę staje się nieznacznie większe.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Gatunek ten po raz pierwszy pojawia się w odcinku Straszna cieśnina. Łowcy Smoków przykuwają Podwodnego Rozpruwacza łańcuchami na dnie zatoki, uniemożliwiając statkom dotarcie na Berk, prowokując tym jeźdźców. Czkawka i Śledzik budują specjalną kabinę do nurkowania, w której Czkawka spuszcza się na dno zatoki, aby uwolnić smoka. Kiedy wreszcie to się udaje, lina, którą wynalazek był przymocowany do statku, przerywa się i kabina spada na dno. Rozpruwacz wyciąga Czkawkę z powrotem na statek i odpływa.

W odcinku Ogniowa Burza (część 2) Podwodny Rozpruwacz, zwabiony przez Viggo, zjawia się w czasie bitwy, podczas której Łowcy atakują Koniec Świata z pomocą Ogniowej Burzy. Oba smoki walczą, aż w końcu gad strąca Ogniowej Burzy z grzbietu metalową konstrukcję łodzi podwodnej i pożera znajdującego się na niej Rykera.

Znani przedstawiciele

Z filmów i serialu

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Naturalnymi wrogami Podwodnych Rozpruwaczy są Ogniowe Burze.
  • Według Dragonpedii, smok należy zarówno do klasy wodnej, jak i klasy tropicieli.
  • Jest to jeden z dwóch gatunków smoków należących do dwóch klas. Drugim jest Hobgobbler.
  • Smok ten przypomina połączenie salamandry olbrzymiej, kameleona i mozazaura.
  • Jego pojawienie się zwiastuje paskudny zapach.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki