Advertisement
Snaptrapper transparent.png
Artykuł dotyczy gatunku z gier. Jeśli szukasz gatunku z książek, sprawdź Kolczasty Grzebak.
Artykuł

Prickleboggle (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek smoka, przedstawiciel tajemniczej klasy. Pojawia się jedynie w grach School of Dragons oraz DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Prickleboggle to smoki, które mają dość duże wahania swoich rozmiarów, jednak z reguły wielkością dorównują Kroplorwijowi. Głowa jest duża, z widocznym przodozgryzem oraz dwoma parami zakręconych rogów, przypominających te u gazeli. Szyja natomiast jest dosyć długa i tak samo smukła.

Ciało smoka jest dosyć szczupłe, zapewniając mu aerodynamikę podczas lotu. Prickleboggle posiada dwie pary kończyn, z czego przednia jest niezwykle krótka w stosunku do tylnej. Skrzydła są rozłożyste i na tyle silne, by móc utrzymać gada w powietrzu, ogon natomiast kończy się charakterystycznymi, trzema błonami - jedną na górze i dwiema po bokach.

Zwierzę to zazwyczaj występuje w zielonych bądź mu podobnych odcieniach z brązowymi, losowo rozmieszczonymi na ciele plamkami w czerwonych obramowaniach.

Siedlisko i dieta

W grze School of Dragons jeden z przedstawicieli gatunku Prickleboggle zamieszkuje Dark Deep razem z Miażdżytłukiem Kafarem. Natomiast według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk gady te można znaleźć na Neverglades.

Prickleboggle, tak jak większość gatunków, prawdopodobnie gustują w rybach lub innym mięsie.

Zachowanie i tresura

Prickleboggle to stworzenie z natury niezwykle troskliwe i opiekuńcze. Zazwyczaj jest dosyć spokojny i wrażliwy, jednak, jak każdy smok, pod wpływem złości może okazać się niezwykle niebezpieczny i śmiercionośny. Dzięki swojej zdolności do uleczania innych gadów, te zazwyczaj stają się mu wdzięczne za ratunek, a w związku z tym i posłuszne. Potrafi on współpracować i żyć w pobliżu innych gatunków, dzielić to samo źródło pożywienia, a nawet siedlisko.

Choć nie jest znana jakakolwiek forma tresury Prickleboggle'a, to ze względu na jego niezwykle przyjazny charakter nie wydaje się być to trudne i prawdopodobnie polega na zdobyciu zaufania poprzez pomoc lub podarowanie pożywienia.

Moce i umiejętności

Ogień

Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk Prickleboggle potrafi strzelać niszczącymi, lodowymi pociskami, przypominającymi nieco skupioną mgłę, które wybuchają po trafieniu w cel.

Według School of Dragons natomiast smok zieje fioletową, uzdrawiającą mgłą, która jednak – odpowiednio skondensowana – może służyć również do walki.

Uleczanie

Zarówno fioletowa mgła, jaką wytwarza, jak i ślina smoka wykazują się silnymi właściwościami leczniczymi. W obu przypadkach środki te leczą rany bądź inne zewnętrzne dolegliwości innych gadów, które po wyleczeniu stają się wierne i lojalne wobec swojego uzdrowiciela.

Etapy rozwoju

Jajo

Jajo Prickleboggla pojawia się w grach. Ma ono owalny kształt i wielkość prawdopodobnie zbliżoną do innych smoczych jaj. Jego skorupa jest jasnozielona. Jajo pokryte jest również brązowozłotymi plamami o różnorakich kształtach.

Pisklę

Pisklę Prickleboggle'a różni się od dorosłego smoka pod kilkoma względami. Widoczną różnicą jest między innymi ilość rogów na głowie - pisklę posiada tylko jedną parę. Młode nie ma jeszcze również w pełni rozwiniętego wachlarza na grzbiecie, brak również tego na ogonie.

Tytan

Tytaniczny Prickleboggle ma odmienne kolory - podczas gdy dorosły posiada względnie zielone barwy, to gad w ostatnim stopniu rozwoju ma bardziej brunatne i pomarańczowe odcienie łusek, przeplatające się z niebieskimi i kremowymi elementami. Jego wachlarze są granatowe, a rogi stają się większe i dłuższe.

Słabości

Krzyż Berk.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Prickleboggle pojawił się wraz z aktualizacją 24 lipca 2015 roku. Jego jajo kosztuje 250 gemów i wykluwa się 12 godzin. Smok posiada animację Koślawego Mruka.

Osobnika tego gatunku można spotkać na wyspie Dark Deep między innymi podczas rozszerzenia Battle for the Edge.

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class.png Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
Boulder clas.png EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOgniołykOstrykiełSzeptozgonShovelhelmStrażnikThunderpedeWyrwiflak Szkarłatny
Tracker class.png GruchotnikMudrakerPodwodny RozpruwaczRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class.png BurzochlastDevilish DervishDrzewokosEgg BiterHackatooKroplorwijShivertoothSmętny ZgrzytaczSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Tidal class.png Fioletowa ŚmierćGromogrzmotLuminous KrayfinOgniowa BurzaOszołomostrachPodwodny RozpruwaczRaziprądRipwreckerSand WraithShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Mystery class.png BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupHobgobblerJaskiniowy RabuśMarazmorPiaskowa ZjawaPrickleboggleSidlarzSilkspannerSlithersongSweet DeathSword StealerŚlizgochlastŚmiercipieśńZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Strike class.png Biała FuriaMroziczortNight LightNocna FuriaPotrójny CiosŚmierciozaurWandersmokWoolly Howl
Inne StingerWilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
TU-Hybrydy.png AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathburpleDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSeastormerSkrillknapperThunderbottom
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki
Advertisement