FANDOM

222
Róg (ang. Horn) — instrument wykorzystywany przez wikingów do porozumiewania się na duże odległości lub dawania sygnałów.

Budowa

Mniejsze rogi są zazwyczaj zbudowane z kości, drewna albo żelaza. Dodatkowo mogą być obudowane żelazem (tak samo jak rękojeść). Często są zdobione symbolem wyspy lub innym elementem. Duże rogi jednocześnie stanowią ozdobę wioski, więc są rzeźbione na wybrany motyw. Róg w filmie Jak wytresować smoka 2 wyrzeźbiony jest na kształt Gromogrzmota, prócz tego wydaje podobny do jego ryku dźwięk.

Zastosowanie

Rogi mają jedną zasadniczą funkcję - alarmowanie bądź informowanie wszystkich przebywających w okolicy wikingów o jakimś zdarzeniu, zwykle ostrzeganie przed niebezpieczeństwem. W drugiej części filmu, róg jest wykorzystywany na smoczych wyścigach. Wyznaczony przez wodza wiking dmucha w róg, ogłaszając tym samym start lub początek następnej rundy.

Ciekawostki

  • Jedyny pojawiający się w wiosce Berk róg został zniszczony podczas ataku Oszołomostracha Drago. Nie wiadomo, czy został on później odbudowany.

Galeria