FANDOM

Róg heathery

Czkawka trzyma róg Heathery

Róg Heathery (ang. Heather's Horn) — róg podarowany Heatherze przez jej biologicznego ojca, Oswalda Zgodnopysznego. Został wykonany przez klan Wandali, być może przez samego Stoicka Ważkiego.

Wygląd

Róg jest biały, wykonany prawdopodobnie z kości. Ma lekko zagięty kształt. W trzech miejscach obwiązany jest sznurkiem, dzięki któremu można go mocować do części garderoby. Na środku rogu znajduje się wyżłobiona pieczęć wodza Wandali.

Historia

Róg został podarowany Oswaldowi Zgodnopysznemu przez Stoicka Ważkiego jako prezent z okazji narodzin córki. Córką tą była Heathera. Zanim dziewczyna została oddzielona od swojej biologicznej rodziny, Oswald podarował jej swój róg, który dziewczyna nosi u pasa. Pojawia się on już w Jeźdźcach smoków, jednak nie odgrywa żadnej roli i dziewczyna po prostu ma go przypasany cały czas do lewego boku. Dopiero w Na końcu świata dzięki temu rogowi Czkawka poznaje prawdę na temat rodziny Heathery. Rozpoznając na rogu symbol swojego ojca, początkowo sądzi, że Heathera to jego siostra, jednak Stoick opowiada historię rogu i Czkawka przekazuje Heatherze prawdę na temat jej ojca.

Heathera później nosi go cały czas ze sobą i używa go, by przyzywać swojego smoka, Szpicrutkę.