FANDOM

Ridgesnipper (brak polskiego tłumaczenia) — hybryda będąca krzyżówką Zbiczatrzasła i Ostrykła, po raz pierwszy i jedyny pojawiająca się w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising.

Wygląd

Smok ten, jako hybryda dwóch gatunków o różnej anatomii, posiada cechy właściwe dla każdego z nich. Wyróżniają się one w poszczególnych częściach ciała zwierzęcia.

Budowa ciała Ridgesnippera łączy w sobie anatomię Ostrykła, która przejawia się między innymi w długim ogonie zakończonym kolczastą maczugą oraz w dwóch parach kończyn – przedniej, krótszej i tylnej, masywniejszej, na której opiera się całe ciało – ze smukłością Zbiczatrzasła. Cechami odziedziczonymi po tym gatunku są także połyskujące skrzydła oraz ostre, twarde, metaliczne łuski, ciągnące się od głowy przez cały grzbiet aż po maczugę ogonową. Pysk smoka przypomina budową pysk Ostrykła, jednak jest dużo smuklejszy, a wieńczący go ogromny, srebrny róg nosowy jest cechą nawiązującą do rodzica z klasy ostrej.

Siedlisko i dieta

Według gry DreamWorks Dragons: Titan Uprising Ridgesnipper ma zwyczaj zamieszkiwać wysokie klify, występujące zarówno w rejonach wulkanicznych, jak i na terenach leśnych.

Ridgesnipper, podobnie jak większość smoków, żywi się rybami.

Zachowanie i tresura

Ridgesnippery łączą w sobie cechy walecznego Zbiczatrzasła oraz towarzyskiego Ostrykła. Żyją w grupach, razem zamieszkując wysokie klify, skąd wieczorami zlatują nad wodę, by łowić ryby. Są bardzo inteligentne – niektóre z nich, widząc łowieckie statki, dyskretnie nurkują pod wodę i nacinają kadłuby jednostek swoimi ostrymi łuskami grzbietowymi, by te zatonęły dopiero po oddaleniu się od ich leża. W bitwie to skuteczni, waleczni wojownicy, jednak na co dzień Ridgesnippery są bardzo przyjazne i zazwyczaj chętnie spędzają czas z ludźmi oraz innymi smokami, co pozwala na stosunkowo łatwą tresurę.

Moce i umiejętności

Ogień

Ridgesnipper strzela kulami ognia, które eksplodują po zderzeniu z celem.

Łuski

Metaliczne, szerokie łuski, które ciągną się przez cały grzbiet Ridgesnippera, są niezwykle twarde i ostre. Pełnią funkcję ochronną, ale mogą też zostać w gwałtownym manewrze użyte do ataku. Bez trudu zagłębiają się w twardej ziemi, przecinają drewno i kamień, przez co smoki, przewracając się na grzbiety, zwykle zostawiają w podłożu głębokie rysy. Niektóre z nich wykorzystują też ostrość swoich łusek do zatapiania statków łowców, zbliżając się do okrętów i dziurawiąc je.

Ogon

Kolczasta maczuga na końcu ogona Ridgesnippera jest skuteczną bronią, którą może on łatwo powalić i poważnie zranić wrogów.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

W grach

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Ridgesnipper został wprowadzony w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising razem z innymi smoczymi hybrydami. Jedynym sposobem, w jaki gracz może go zdobyć, jest skrzyżowanie ze sobą Zbiczatrzasła i Ostrykła.

Galeria

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSkrillknapperThunderbottom
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki