FANDOM

Ceremonia przejścia grand transition

Ceremonia prowadzona przez Atali

Rytuał Przejścia (ang. Grand Transition) - rytuał prowadzony przez ugrupowanie Skrzydlatych Panien, którego celem jest zbratanie się członkini plemienia z jej smokiem. Ceremonia przedstawiona zostaje w odcinku Wypadki Szpadki.

Znaczenie

Od wielu pokoleń Skrzydlate Panny i Zbiczatrzasły żyją razem w zgodzie harmonii. Dziś wieczór kontynuujemy tradycję. Każdy młody smok wybierze swoją Skrzydlatą. Tak, aby narodziła się między nimi więź. Tak czyniły nasze poprzedniczki i tak samo będziemy czynić i my.

Atali, Wypadki Szpadki

Ceremonia bratania się kobiet z małymi smokami sięga wiele setek lat wstecz i zajmuje najważniejszy rytuał w ich plemiennym życiu. Skrzydlate Panny konsekwentnie wywiązują się ze swojego obowiązku opieki nad małymi bezbronnymi smokami, oddając im jednocześnie w ten sposób hołd. Gdy smoki dorosną i staną się zdolne do samodzielnego życia (i dołączenia do żyjących dziko smoków), ceremonię przechodzi się na nowo.

Według wierzeń, opiekę nad smoczętami powierzyła kobietom sama bogini Freja.

Przebieg

Małe Zbiczatrzasły gromadzi się w wylęgarni. Zwykle pochodzą one z jednego miotu, przez co są w tym samym wieku. Biorące udział w rytuale Skrzydlate Panny stają w okręgu dookoła gniazda, zaś prowadząca Atali pochodnią oświetla po kolei każdą z nich, pokazując tym samym je dokładnie małym smokom. Gdy każda z kandydatek zostaje przedstawiona, smoki są wypuszczane z gniazda, i dzięki bliżej nieznanemu mechanizmowi każdy z nich instynktownie wskakuje na ramiona wybranej przez siebie kobiety.

Ceremonia trwa przez kolejnych kilka dni lub tygodni, podczas których trwa wychowywanie i opieka nad smoczęciem.

Higiena

Kąpiel przejście

Skrzydlata Panna czyści swoje smoczę

Pielęgnowanie smoka to najprzyjemniejsze obowiązki Skrzydlatej Panny. Należy go szczotkować codziennie, by pozbyć się pasożytów i uniknąć chorób (...) Ostrożnie podważasz łuskę i delikatnie czyścisz.

Atali

Jednym z najważniejszych obowiązków smoczych opiekunek jest codzienna pielęgnacja ich smocząt. Zwykle myją je na sucho z pomocą szczotek lub szmatek. Szpadka wpadła na pomysł, by umyć swoje smoczę w wodzie z mydłem, co początkowo zaskakuje Atali. Okazuje się jednak, że Zbiczatrzasły lubią wodę.

Karmienie

Zbiczatrzasł i ślimak

Karmienie smoka ślimakiem morskim

W przypadku smocząt Zbiczatrzasłów, podstawą prawidłowej diety są morskie ślimaki. Gdy Szpadce nie udaje się przekonać swojego pisklaka do jedzenia, Mieczyk wpada na pomysł, by samodzielnie przeżuć ślimaka, którego następnie przekazuje do przeżucia Szpadce, ta w końcu oddaje ślimaka Skrzydlatkowi. Dopiero wtedy smok zaakceptował pokarm, co może być związane z podobnymi praktykami wstępnego przeżuwania stosowanymi przez smoki, zwłaszcza przez matki wychowujące młode.

Komunikacja

Komunikacja jest podstawą więzi między Zbiczatrzasłem a Skrzydlatą Panną. Musicie stworzyć własny okrzyk, na który tylko wasz smok odpowie.

Atali, (nieoficjalne tłumaczenie)

Zazwyczaj okrzykami przywołującymi smoczęta są odgłosy podobne do tych wydawanych przez ptaki. Przywołany, Zbiczatrzasł zawsze powróci do swojej opiekunki niezależnie od okoliczności.

Skok zaufania

Skok

Kandydatki tuż przed skokiem zaufania

Oto i próba wiary. Dziś zawiąże się między wami ostateczna więź.

Atali

Ten element ceremonii jest próbą wierności oraz zaufania pomiędzy smokiem a Skrzydlatą Panną. Każda z rekrutek musi skoczyć z urwiska, ufając, że jej smok skoczy za nią i uratuje ją przed upadkiem. W tym momencie również smoki sczepiają się ze swoimi Skrzydlatymi Pannami i pozostają przyczepione do ich pleców aż do osiągnięcia dorosłości, służąc kobietom jako skrzydła i pozwalając im latać.

Historia

W odcinku Wypadki Szpadki, biorąca w rytuale w charakterze gościa i widza Szpadka niespodziewanie zostaje wybrana na opiekunkę przez jedno ze smoczych piskląt. Nie mogąc sprzeciwić się ani woli smoka, ani wierzeniom Skrzydlatych Panien, dziewczyna zmuszona jest wychować swoje smoczę, które nazywa Skrzydlatek. Choć przechodzi rytuał Przejścia razem ze Skrzydlatymi Pannami, pomagający jej Mieczyk stosuje własne autorskie metody opieki nad smokiem i jego wychowywania. Przykładowo, zamiast czyścić go szczotką, kąpie go w wodzie. Zamiast pilnować, by Skrzydlatek zjadał ślimaki, pozwala mu podjadać kwiatki rosnące na wyspie, gdy zaś nie są w stanie ustalić okrzyku, na który smok by reagował, używa w tym celu odgłosu indyka, na który Skrzydlatek natychmiast wraca do opiekunki.

W obliczu walki z Łowcami, więź między smoczęciem a Szpadką przypieczętowuje się. Ponieważ jednak dziewczyna musi wrócić do Jeźdźców, zaś Skrzydlatek nie może opuścić swoich pobratymców, są zmuszeni się ze sobą rozstać. Skrzydlatek zyskuje nowego opiekuna.