FANDOM

Sailback (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawiciel gatunku Thunderclaw, pojawiający się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2, a później także w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Smok wygląda jak każdy przedstawiciel tego gatunku, wyróżnia się jedynie barwą. Sailback jest granatowy z żółtymi i zielonymi elementami na skrzydłach, płetwie grzbietowej, rogu nosowym oraz brzuchu i spodzie ogona.

Charakter

Sailback jest jednym ze smoków, które swego czasu zamieszkiwały Smocze Sanktuarium. Jest więc posłuszny alfie, a prócz tego z pewnością zaprzyjaźniony z Valką. Sprawia wrażenie spokojnego i przyjacielskiego. Jest łagodnie nastawiony nawet w stosunku do obcych.

Historia

Jak wytresować smoka 2

Smok po raz pierwszy pojawia się po porwaniu Czkawki, przynosząc do wnętrza góry wyłowionego przez Raziprądy Szczerbatka. Później, gdy Valka opowiada Czkawce o Smoczym Sanktuarium, smok ukazuje swoje łagodne nastawienie i z zaciekawieniem obwąchuje nowo przybyłego chłopaka. Tak jak reszta stada, podczas bitwy pod Sanktuarium gad bierze udział w walce. Oszołomostrach Valki zostaje pokonany, a przeciwnik przejmuje kontrolę nad smokami i opanowuje także Sailbacka, który, posłuszny nowemu alfie, walczy u jego boku i leci na Berk. Smok odzyskuje nad sobą panowanie, gdy Szczerbatek pokonuje Oszołomostracha Drago i sam zostaje nowym alfą. Wraz z całym stadem na stałe osiada na wyspie Berk.

Jak wytresować smoka 3

Choć Sailback nie pojawia się w filmie, prawdopodobnie razem z innymi smokami i wikingami opuszcza rodzinną wyspę berkian i zatrzymuje się na Nowym Berk. Po pokonaniu Grimmela wraz z całym stadem przenosi się do Ukrytego Świata.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Galeria

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier