FANDOM

Artykuł
Sand Wraith (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Należy do wodnej klasy.

Wygląd

Sand Wraith budową przywodzi na myśl krzyżówkę Nocnej Furii i Wandersmoka. Ciało smoka jest dość grube, jednak cztery kończyny, uzbrojone w zaokrąglone pazury, są niezbyt masywne. Długi ogon zdobią niewielkie, trójkątne lotki, zaraz po nich umiejscowione są dwa kolce. Z grzbietu wyrasta jedna para stosunkowo dużych skrzydeł, umożliwiających latanie. Podobnie jak u Nocnej Furii, przy nasadzie ogona wyrasta mniejsza para błon, które rozkładają się w trakcie lotu.

Smok posiada liczne kolce, które ciągną się m.in. wzdłuż przedniej krawędzi skrzydeł, grzbietu, a także z tyłu głowy. Ta zaś przypomina głowę Wandersmoka - jest płaska, trójkątna i posiada charakterystyczną kolczastą krezę, przypominającą koronę.

Barwa skóry imituje piasek (same łuski przypominają strukturą jego ziarna), jest brązowa i cętkowana, zaś u smoka wytresowanego do tytanicznego rozmiaru - ciemnoróżowa z czerwono-żółtymi skrzydłami.

Siedlisko i dieta

Smok należy do klasy wodnej, jednak zamieszkuje lądy w bliskim sąsiedztwie wód - plaże. Związane jest to z jego taktyką ataku, polegającą na ukryciu się pod piaskiem i czyhaniem na potencjalną ofiarę.

Smok prawdopodobnie żywi się mniejszymi od siebie stworzeniami, żyjącymi na plażach, takie jak kraby, nie pogardzi również rybami czy innym mięsem zwierzęcym.

Moce i umiejętności

Ogień

Nieznany jest ogień tego gatunku. Prawdopodobnie zieje zwyczajnymi płomieniami, School of Dragons sugeruje jednak, że Sand Wraith posiada ogień bazujący na stopionym piasku, co odnosi się do nazwy gatunku.

Kamuflaż

Charakterystyczną umiejętnością tego gatunku jest taktyka polowania na ofiarę. Smok wykorzystując pustynne ubarwienie, zakopuje się w piasku (dzięki swoim łuskom imitującym ziarna piasku wtapia się w środowisko), gdzie czyha na niczego niespodziewającą się ofiarę, po czym wyskakuje i chwyta ją. Przypomina w tym pewien morski gatunek ryby, a także powieściowe Bezmózgie Pozbawiacze Nóg. Jednocześnie ta umiejętność czyni smoka jednym z najlepszych w sztuce kamuflażu.

Szybkość

Choć Sand Wraith jest przedstawicielem wodnej klasy, to dzięki niezwykle podobnej budowie względem Nocnej Furii, jest jednym z najszybszych smoków podbijających niebo. Tak samo jak czarnołuski kuzyn, potrafi pikować niemal pionowo, wykonywać gwałtowne ruchy w powietrzu oraz osiągać zawrotne prędkości w locie.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Sand Wraitha zostało pokazane w grze Rise of Berk. Ma ono owalny kształt i wielkość prawdopodobnie zbliżoną do innych smoczych jaj. Zewnętrzna skorupa jest lekko przezroczysta i błyszcząca, zaś wnętrze jaja mieni się ciemnym i jasnym brązem, tworzącym okrągłe prążki. Nieznana jest konsystencja skorupy. W School of Dragons jajo jest owalne, nieco ciemniejszego koloru niż wykluty smok, z niewielkimi chropowatymi wypustkami na górze i na dole.

Pisklę

Młody Sand Wraith różni się od dorosłego kilkoma rzeczami. Oczywistą różnicą jest rozmiar. Kolejną są cechy anatomiczne, takie jak nieproporcjonalnie większa głowa, wyłupiaste oczy, nierozwinięte kolce na ciele i skrzydłach oraz charakterystyczna płetwa na ogonie, która zamiast przybierać kształt lotek, wygląda jak wachlarz.

Tytan

Nie różni się za wiele od dorosłego Sand Wraitha, nawet w kolorze. Odcień łusek, oprócz piaskowego, nabiera nieco różowego, a teraz kremowo-żółte końce skrzydeł i lotek przypominają popękaną ziemię. Poza tym wszystkim każdy kolec na ciele smoka ulega powiększeniu.

Znane Sand Wraithy

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Oficjalnie smok pojawił się w grze 12 lutego 2015 roku. Kosztuje 750 gemsów (promocyjnie 495 gemsów), choć możliwe jest uzyskanie go jako startera po wykonaniu samouczka na początku gry. Smok posiada animacje Szczerbatka połączonej z Wandersmokiem (zawiśnięcie w powietrzu).

W grze dostępne są skórki na smoka: Hero Skin, barwy bojowe oraz skórka Ruby Crystal, dodająca smokowi różowo-brązowe barwy ciała, imitujące dodatkowo w niektórych miejscach kryształy.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtail
TU-Hybrydy AbomibumbleBrooding BoltstamperDeathly GaleslashGhastly ZapplejackHushbogle
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki