FANDOM

Sanie — to typ transportu używanego przez wikingów zamieszkujących Archipelag Barbarzyński. Pojawiają się w cyklu powieściowym Cressidy Cowell.

Wygląd

Sanie wikingów wyglądem przypominają tradycyjne sanie Świętego Mikołaja. Są wykonane z drewna, dość duże, by zmieściło się w nich kilka osób. Po śniegu przemieszczają się dzięki dwóm płozom, prawdopodobnie wykonanym z metalu. Wewnątrz sań znajdują się deski, pełniące funkcję ławek, na których siedzą pasażerowie. Przednia oraz tylna krawędź sań jest zaokrąglona, po bokach profilowana tak, by wyglądała jak zwinięty rulon papieru. Niekiedy znajdują się na nich także rozmaite zdobienia.

Znaczenie

Wikingowie używają sań podczas srogich zim do komunikacji po śniegu i zamarzniętych wodach, gdyż bardzo gęsto padający śnieg przykrywa wszystko na powierzchni ziemi. Do ich ciągnięcia wykorzystywane są Szablozębne Smoki Pociągowe (na jedne sanie przypada jeden smok). Smoki te biegają bardzo szybko, w związku z czym także płozy sań muszą być wystarczająco wytrzymałe w obliczu szybkiej jazdy częstego wpadania na wyboje.

Pojawienie się

Jak złamać smoczą klątwę

Sanie pojawiają się na początku powieści, gdy Pyskacz Gbur ze swoimi uczniami udaje się na lekcję polowania z łuku na nartach. Cała grupa uczniów, podzielona na kilka sztuk sań, pędzi po zamarzniętym Morzu Ponurym w kierunku Histerii. Sanie, w których siedzi Czkawka wraz ze Śledzikiem, ciągnie smok o imieniu Jednooki. Podróż kończy się wylądowaniem w zaspie śnieżnej.