FANDOM

Artykuł

Scardian (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawiciel gatunku Śmiertnik Zębacz, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy odcinku Na skraju katastrofy (część 1), oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Jedyne, co wyróżnia Scardiana spośród innych Śmiertników to liczne blizny, powstałe w wyniku walk z Łowcami Smoków, znajdujące się na całym ciele, głównie na głowie.

Śmiertnik ten posiada łuski w najróżniejszych odcieniach niebieskiego - poczynając od błękitu aż po turkus, gdzie te kolory dominują wśród innych. Łapy oraz wewnętrzne części skrzydeł są żółtozielone, zaś pasy na ogonie oraz końce łap zdobi kolor różowy.

Charakter

Przez złe traktowanie ten Zębacz stał się niezwykle agresywny i nieufny w stosunku do ludzi, nie wahający się zaatakować bez ostrzeżenia każdego, kto za bardzo zbliżył się do jego stada. Jego wrogość w stosunku do ludzi i obcych smoków uczyniła z niego potężnego lidera i obrońcę grupy. Okazało się to wielkim utrudnieniem dla Czkawki, który próbował go oswoić, jednak chłopakowi w końcu się to udało.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Przed odcinkiem Na skraju katastrofy (część 1) Scardian wraz z kilkoma innymi smokami został zaatakowany przez Łowców Smoków. Walka z ludźmi sprawiła, że gady dorobiły się wielu blizn, zarówno na skórze, jak i wewnątrz, zrażając się do obecności człowieka. Po ucieczce, to właśnie Zębacz został liderem grupy, a następnie osiedlił się z nią na Forest Island.

Gdy Johann Kupczy płynie na tę wyspę, smoki atakują łódź. Jeźdźcy są zmuszeniu stoczyć walkę ze Scardianem i resztą stada, by odciągnąć je od kupca. Podczas ucieczki jeden ze smoków porywa Śledzika.

Gdy chłopak zostaje porwany przez smoki, Scardian jest wobec niego ostrożny i wrogi, strzela zawsze, gdy Śledzik próbuje zbliżyć się do jakiegoś gada. Dopiero uratowanie pisklęcia Gronkla sprawia, że blondyn zyskuje sobie zaufanie Śmiertnika.

Zębacz razem z pozostałymi smokami dostrzega Czkawkę, który usiłuje dyskretnie zabrać z wyspy Śledzika. Zwierzęta uznają człowieka za zagrożenie i nie dość, że skazują próbę uratowania Ingermana na fiasko, to jeszcze ruszają w pościg za Czkawką. Haddock zostaje przez nie oddzielony od Szczerbatka i zmuszony do awaryjnego lądowania na skale z pomocą swoich skrzydeł. Gdy smoki otaczają ich, chłopak pokazuje gadom strój do latania, rozpościerając materiał skrzydeł, i udowadnia Scardianowi, że wiele nie różni się od smoków i że nie chce skrzywdzić jego stada. Zębacz postanawia mu zaufać i prowadzi swoich pobratymców na Koniec Świata, by walczyć u boku jeźdźców z Łowcami Smoków.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Scardian jest do kupienia za runy. Był też dostępny podczas specjalnych okazji w dniach:

  • od 18 do 19 maja 2016 roku (poszukiwanie: miejsce - Edge Cove),
  • od 17 do 21 stycznia 2019 roku (kolekcja).

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier