FANDOM

Artykuł
Zobacz także poradnik do gry!

School of Dragons (brak polskiego tłumaczenia) — internetowa gra w stylu MMORPG, stworzona przez deweloperów z JumpStart.com. By w nią zagrać, należy zarejestrować się bezpłatnie na stronie gry [1] i pobrać aplikację na urządzenie mobilne lub komputer. Gra wymaga stałego dostępu internetu. Jest dostępna na iOS, urządzenia z systemem Android i Windows 8.1. Na komputerze można zagrać także przez portal społecznościowy Facebook.

4 grudnia 2014 roku gra pojawiła się na platformie Steam.

Opis

Gra otwiera świat wikingów i smoczej rasy w jego pełnym wymiarze. Jej celem jest zbieranie, rozwijanie i trenowanie kolejnych smoków, których można dosiadać i zwiedzać na ich grzbietach wiele rozmaitych lokacji znanych z filmów czy serialu.

Rozgrywka opiera się na systemie questów, minigrach pozwalających na zmierzenie się z innymi graczami oraz regularnych battle eventach, pozwalających zdobyć punkty doświadczenia. Istnieje możliwość tworzenia klanów i dołączania do nich. Do komunikacji między graczami używany jest czat.

Sterowanie

Wikingiem (lub dosiadanym smokiem) gracz może sterować w zależności od sprzętu, na którym uruchamia aplikację - albo z pomocą znajdujących się na ekanie przycisków, albo z użyciem klawiatury: 

  • /D - lewo,
  • /A - prawo,
  • /W - przód (na smoku - zwiększanie wysokości),
  • /S - tył (na smoku - nurkowanie),
  • F (ang. fire) - strzał ogniem,
  • ⇧ Shift (lewy) - smok zwalnia w locie, hamuje,
  • Spacja - skok (1x, na smoku lub bez niego), przyspieszenie smoka (1x, na grzbiecie smoka w locie), wzbicie się w powietrze (x2, na grzbiecie smoka na lądzie),
  • R (ang. ride)  - wejście lub zejście ze smoka,
  • E - skok ze smoka na kostiumie do latania, jeżeli gracz taki posiada, 
  • ↵ Enter - wyświetla okno chatu,
  • B (ang. backpack) - otwiera plecak,
  • L (ang. list) - otwiera listę zadań,
  • J (ang. journal) - otwiera dziennik,
  • ESC - wyświetla ustawienia,
  • M (ang. map) - wyświetla mapę,
  • V (ang. visit) - pokazuje listę smoków, 
  • C (ang. clan) - wyświetla okno z informacjami dotyczącymi klanów,
  • O - pokazuje kompas (jeśli gracz ukończy odpowiednie zadanie w rozszerzeniu Return to Dragon Island).

Postacie

Ludzie

Smoki

Przedstawiciele możliwi do spotkania w przeciągu całej rozgrywki:

Przedstawiciele pojawiający się podczas specjalnych wydarzeń:

Gatunki smoków

Gatunki grywalne:

Gatunki grywalne, z których można korzystać wyłącznie podczas posiadania złotego członkostwa na 1 tydzień albo 3, 6 lub 12 miesięcy:

Gatunki niegrywalne, które można spotkać podczas całej rozgrywki:

Hybrydy:

Zwierzęta

Bohaterowie

Zwierzęta hodowlane

Gatunki dostępne zawsze:

Gatunki dostępne okazjonalnie:

Pozostałe zwierzęta

Niegrywalne stworzenia, które można spotkać w konkretnych lokacjach:

Miejsca

W grze pojawia się kilka głównych lokalizacji, a w nich różne miejsca, w których znajdują się między innymi zadania, gry i tym podobne. Dodawane z czasem rozszerzenia powiększyły mapę, jednak większość dodanych przez nie wysp przed wejściem wymaga zakupu danego rozszerzenia. Te z lokacji, które bez zakupu są zablokowane, oznaczono poniżej frazą "expansion pack".

School

Berk Village

Berk Docks

The Wilderness

Training Grounds

The Lookout

Explore the Sea

Icestorm Island (expansion pack)

Melody Island (expansion pack)

Ship Graveyard

Sven's Farm (expansion pack)

Dragon's Edge

Hobblegrunt Island

Scuttleclaw Island (expansion pack)

Glacier Island (expansion pack)

Mudraker Island (expansion pack)

Dark Deep (expansion pack)

Armorwing Island (expansion pack)

Zippleback Island (expansion pack)

  • Smocze pułapki (podczas wykonywania misji),
  • World Map.

Titan Island

  • Wulkan,
  • Miejsce do przemiany smoka w tytana,
  • World Map.

Dragon Island (expansion pack)

  • Wulkan,
  • Tunele wewnątrz wulkanu,
  • World Map.

Auction Island (expansion pack)

Eruptodon Island (expansion pack)

  • Eruptodon (podczas wykonywania misji),
  • Wulkaniczna góra,
  • World Map.

Helheim's Gate (expansion pack)

  • Labirynt wśród skalnych ostańców,
  • Wraki statków,
  • Łowisko z łososiami,
  • World Map.

Impossible Island (expansion pack)

Dangerous Waters

Stormheart

New Berk

Hidden World (expansion pack)

Podręcznik23
Ta strona jest niekompletna!
Jeśli posiadasz czas, ochotę oraz wystarczająco dużo informacji, by rozwinąć artykuł, pomóż projektowi Wiki i rozbuduj go!

Rozszerzenia

Symbol Osobny artykuł: School of Dragons/Rozszerzenia
Co jakiś czas do gry zostają dodane płatne rozszerzenia (ang. expansion pack). Do tej pory ukazało się ich dziewięć, a każde z nich posiada wyjątkową tematykę.

Minigry

W grze pojawiają się minigry, w których gracz może zdobywać punkty dla swojego wikinga, smoków, a także puchary oraz pieniądze.

Dostępne

  • Fireball Frenzy - gra znajduje się w Training Grounds na Arenie i polega na strzelaniu z kuszy lub ogniem smoka w pojawiające się przed graczem tarcze z malunkami wrogów. Za trafienie w wizerunki przyjaciół (np. Czkawki, Astrid, Szczerbatka) traci się punkty.
  • Eel Roast - w grę można zagrać z dowolnego miejsca, wchodzi się w nią po wcześniejszym kliknięciu na smoka i wybraniu odpowiedniej opcji. Polega ona na strzelaniu smokiem do wyskakujących z wody kolorowych węgorzy (tylko w barwie wskazanej w prawym górnym rogu).
  • Thunder Run Racing - gra znajduje się w Training Grounds. Polega na ściganiu się z innymi graczami na rozmaitych torach. W zależności od zdobytego miejsca można zdobyć lub stracić trofea, a ponadto zarobić pieniądze oraz punkty doświadczenia.
  • Dragon Tactics - stacje gry znajdują się m.in. na Berk, na Końcu Świata oraz w Training Grounds. Polega ona na toczeniu turowych bitew swoją drużyną złożoną z wikinga oraz smoków gracza (w etapach początkowych do pomocy gracz ma również Astrid). Przeciwnikami na pierwszych poziomach są manekiny, potem zaś drużyny Łowców i ich wytresowanych smoków. Każdy gatunek smoka ma inne rodzaje ataków. Również wiking gracza może posiadać różne ataki, gdyż zależą one od posiadanej broni. Nagrodą w grze są punkty doświadczenia dla wikinga i smoka, a także pięć skrzyń, w których można znaleźć uzbrojenie potrzebne do walki - hełmy, elementy rynsztunku bojowego oraz broń. Pierwsza skrzynia jest nagrodą gwarantowaną, a żeby dostać pozostałe, należy przed otwarciem każdej z nich odpowiedzieć na pytanie. Pytania oparte są na informacjach, które gracz może zdobyć w trakcie gry (dotyczących uniwersum), jak również na wiedzy ogólnej.

Niedostępne

  • Bull's-Eye Lagoon - gra znajdowała się w Training Grounds na miejscu obecnej stacji Dragon Tactics. Polegała na strzelaniu smokiem w tarcze punktowane za 50 pkt lub 200 pkt. W grę można było grać samotnie, z przyjacielem lub przeciwko innym graczom. Można było w niej używać wspomagaczy, dostępnych do kupienia za gemy.
  • Alchemy Adventure - gra znajdujowała się w School w budynku Lab. Polegała na łączeniu ze sobą takich samych rodzajów substancji chemicznych celem usunięcia ich z planszy. Istniały też kombinacje różnych rodzajów, tworzące nową substancję, która działała jak wspomagacz i po użyciu automatycznie usuwała część elementów z planszy. Gra trwała 3 minuty, w tym czasie należało zdobyć jak najwięcej punktów. Nagrodą w grze były punkty doświadczenia oraz monety. Do gry można było kupić tzw. wspomagacze za gemy (Straszliwiec Straszliwy i atak kolcami Śmiertnika Zębacza).
  • Loki's Maze of Cheer, Loki's Maze of Mayhem i Loki's Mirrage to czasowe minigry występujące na Halloween, Boże Narodzenie oraz z okazji nadejścia wiosny. Polegają na przejściu przez różne przeszkody o własnych nogach. Na końcu znajduje się nagroda w postaci 100 monet oraz hełm - w przypadku wersji bożonarodzeniowej jest to maska Ponocnika, zaś w wersji wiosennej dowolne jajo smoka. Podczas edycji bożonarodzeniowej w 2016r. na koniec gracze dostawali dekorację do swojego Hideouta - mały domek z piernika (ang. Gingerbread Viking House). Za kolejnymi przejściami tej minigry otrzymuje się już tylko 100 monet. Minigry są powtarzalne.

Bitwy

  • W Training Grounds od pewnej aktualizacji odbywają się regularne battle eventy. W czasie takich bitew gracze mają za zadanie zatopić pojawiający się w zatoce statek Łupieżców lub Berserków. Bitwy odbywają się co dwie godziny (w polskiej strefie czasowej, w czasie letnim, są to godziny parzyste np. 14:00 lub 16:00 itd., w czasie zimowym (po przesunięciu godziny) automatycznie nieparzyste). Berserkowie mają większą ilość życia niż Łupieżcy - w przypadku tych pierwszych jest to 12 000 punktów, w przypadku drugich jedynie 9 000. W nagrodę gracz otrzymuje punkty UDT, punkty dla smoka oraz skrzynię, w której można wylosować rozmaite nagrody, począwszy od zwierząt i elementów dekoracyjnych na farmę, przez siodła i skórki dla smoków aż po jaja, złoto i gemy.

Przebieg gry

Symbol Osobny artykuł: School of Dragons/Poradnik

Ciekawostki

  • Wykupując złote członkostwo gracz zyskuje bonusy, z których może korzystać przez cały okres opłacania abonamentu. Należą do nich m.in. możliwość wyboru pierwszego smoka spośród siedmiu, a nie czterech gatunków (dodatkowymi są Wandersmok, Szeptozgon i Gromogrzmot), możliwość korzystania ze Szczerbatka i Białej Furii, z kostiumu do latania, a także z niższych cen w sklepie (-20%), z dodatkowych dwóch okien w stable questach oraz ze wszystkich specjalnych poziomów w minigrze Flight Club. Gracz otrzymuje także darmową stajnię Boulder Stable. Ilość bonusów zależy od długości okresu, na jaki abonament został wykupiony.
  • Jaja podstawowych smoków (Gronkiel, Zębiróg Zamkogłowy, Śmiertnik Zębacz i Koszmar Ponocnik) oraz stajnię Boulder Stable można kupić za monety po zebraniu wyznaczonej ilości punktów UDT (Ultimate Dragon Trainer). Jaja można w ten sposób nabywać wielokrotnie, podczas gdy stajnię tylko raz.
    • Jaja pozostałych smoków można nabyć wyłącznie za gemy.
  • W grze można spotkać smoki, które dopiero są testowane.
  • W jednej z misji można zdobyć jajo Szeptozgona. Gracz może też dostać darmowe smoki z wykupionych rozszerzeń. Są to: Groncicle, Śmiercipieśń, Zbiczatrzasł, Zbrojoskrzydły, Eruptodon, Paszczogon, Potrójny Cios, Strażnik, Śmierciozaur oraz Hobgobbler.
  • W grze co jakiś czas pojawiają się promocje, podczas których można zakupić towary po niższych cenach, a także specjalne okazje umożliwiające kupno przedmiotów lub zwierząt, które zwykle są niedostępne.
  • Wszystkie gatunki – oprócz podstawowych smoków dostępnych za monety oraz Gromogrzmota i Szeptozgona – posiadają specjalną, dodatkową animację, którą można zobaczyć na smoku, gdy ten ma najwyższy poziom zadowolenia. Zwykle jest to dym wydobywający się z pyska, choć zdarzają się wyjątki, jak np. płonące ciało u Tajfumeranga czy dym z ogona u Paszczogona.
    • Animację tę nieco trudniej zaobserwować u Zaduśnego Zdecha, gdyż smok stale zostawia za sobą gęsty dym. Ma jednak dwa jego rodzaje: zbity i gęsty, który niezależnie od poziomu zadowolenia zostaje za nim w czasie lotu, oraz rzadką chmurę wydobywającą się z jego pyska, która pojawia się tylko, gdy smok jest szczęśliwy.
  • Jest kilka gatunków smoków, które nie posiadają źrenic jako dorosłe osobniki, ale mają je jako pisklęta. Są to m.in. Marazmor, Krzykozgon i Tide Glider.
  • Koślawy Mruk w School of Dragons wygląda jak Threadtail.
  • Cześć dużych smoków – takich jak Tajfumerang czy Burzochlast – została w grze zmniejszona do rozmiarów Koszmara Ponocnika.
  • Niektóre smoki, takie jak Szponiak czy Windwalker, mają biały spód ciała i nie da się tego zmienić. U takich smoków opcja kolorystyczna "Pattern" ustawia kolor wzorów na grzbiecie.
  • Niektóre smoki śpią z otwartymi oczami, inne z jednym zamkniętym i drugim nieco otwartym. Widać to szczególnie podczas grania na słabym sprzęcie.
  • Ogień niektórych smoków, takich jak np. Śmiercipieśń czy Sliquifier, jest widoczny jeszcze przez kilka sekund po trafieniu w cel.
  • Nawet smoki, które nie zieją ogniem, takie jak np. Groncicle, Wrzeniec czy Gromogrzmot, potrafią zapalać ogniska.
  • Podczas karmienia część ryb może nieznacznie podnieść smokowi poziom zadowolenia.
  • Kiedy Szeptozgon zje smoczymiętkę, nie podnosi mu się wskaźnik zadowolenia, jak u innych smoków.
  • Tajfumerang, Śmiercipieśń i Slithersong są w grze jedynymi smokami, które mogą jeść węgorze, nie odczuwając negatywnych skutków. Dodają im one energii i podnoszą zadowolenie.
  • Najtrudniejszą do złowienia rybą jest northern wolffish, która daje graczowi 60 punktów do umiejętności wędkarskich.
  • Ryby głębinowe można łapać też w jeziorach i zatokach – wystarczy jako przynęty użyć świecących robaków.
  • W każdej lokalizacji jest przynajmniej jedno łowisko.
  • W grze znajduje się wyspa Credits Island, do której można dostać się poprzez wejście w opcje i w ikonkę "credits". Woda na tej wyspie jest niematerialna, a ją samą wypełniają trybiki.
  • Podczas jednego z zadań w Whispering Death's Cave znajduje się Gnatochrup z młodym.
  • W labolatorium podczas jednego z zadań można zmieszać olej z wodą. Powstała masa po zamrożeniu stanie się czekoladą.
  • W grze Eel Roast można otrzymać maksymalnie 400 smoczego XP, które to otrzymuje się po zdobyciu 200 000 punktów.
  • Podczas ładowania gry w prawym dolnym rogu ekranu pojawiają się różne teksty, takie jak "Przybijanie piątki Czkawce", "Kąpanie Wrzeńców", "Golenie bród", czy też "Szukanie Szczerbatka".
  • 29 października 2016r. administrztorzy usunęli konta osobom używającym tzw "gemowego glitcha", który polegał na otwieraniu skrzyni z gemami (lub skrzyń z innymi, podlegającymi losowaniu przedmiotami, np. jajami smoków czy rybami) oraz bardzo szybkiemu odświeżeniu strony. Gra wtedy dodawała gemy bez odejmowania skrzyni z ekwipunku. Zarządzający grą usuwali tylko te konta które użyły "gemowego glitcha" więcej niż 200 razy. Kontom tym na początku były usuwane wszystkie smoki, gwiazdki, trofea i inne osiągnięcia, a następnie całe profile z odblokowanymi wikingami. Po zalogowaniu się do gry po usunięciu konta graczowi ukazywał się kreator nowej postaci oraz wiadomość "Twoje konto zostało zbanowane przez wykorzystanie "gemowego glitcha" znalezionego i zweryfikowanego w twoim zapisie gry. Wyrzuciliśmy wszystkich twoich wikingów. Będziesz teraz w stanie kontynuować swoją grę nowym wikingiem. Jeżeli chcesz to zakwestionować, wyślij e-maila na adres gaming@schoolofdragons.com".

Błędy

Niezgodności z uniwersum

Błędy techniczne

  • Czasami po kupieniu jakieś rzeczy można jej nie dostać mimo pobrania z konta waluty. Należy wtedy poprzez e-mail skontaktować się z pomocą z JumpStart.
  • W mapach lokacji często można znaleźć dziury prowadzące pod teksturę. Najłatwiejszym sposobem dostania się pod nią jest zbadanie miejsc, gdzie woda styka się z lądem.
  • W grze istnieją miejsca, gdzie gracz może się zablokować, np. normalnie niedostępna jaskinia w Wilderness (do której da się wejść spod tekstury, ale niemożliwe jest tradycyjne opuszczenie jej). W takim przypadku należy użyć mapy i zmienić lokację.
  • Czasami postać gracza może się zbugować. Inni widzą go wtedy jako "sunącego" wikinga, który porusza się, nie ruszając kończynami. Zdarza się też, że pod lecącym na smoku wikingiem nie widać jego wierzchowca – wtedy postać wygląda, jakby lewitowała.
  • W przypadku niektórych z nowszych smoków siedząca na nich postać unosi się ponad grzbietem smoka.
  • Niektórym graczom po zmianie fryzury pojawiają się na włosach białe plamy i pasemka, nawet zmiana koloru włosów nie powoduje zniknięcia pasm.
  • Nastoletnie smoki notorycznie się bugują – stają się niewidzialne, wnikają w wikinga albo zaczynają skręcać podczas szybowania, odbierając graczowi kontrolę.
  • Smokom zdarza się dublować, przez co inni gracze mogą zobaczyć wikinga na smoku, za którym lub w którym idzie jego sobowtór.
  • Podczas łowienia w jeziorze na wędkę mogą się łapać ryby słonowodne i na odwrót – połów w zatoce może zaowocować rybą słodkowodną.
  • Czasami po zakończeniu łowienia wędka zostaje graczowi w dłoni albo na środku ekranu pojawia się ryba.
  • Może się zdarzyć, że tekstura posiadanego przez gracza stroju do latania zatnie się na standardowym stroju postaci, przez co stale będą widoczne skrzydła stroju.
  • Ściany niektórych budynków, na przykład Green House w The Lookout czy rozsuwanej kopuły na Końcu Świata od zewnątrz są widoczne, ale kiedy gracz dostanie się do środka, stają się niewidoczne.
  • Jeśli gracz pobawi się ze smokiem wewnątrz stajni, po skończeniu zabawy zwierzę przeniesie się na środek, "wnikając" w stojak stable questów.
  • Czasami, gdy gracz posiada odblokowane rozszerzenia, podczas logowania się do gry może wystąpić błąd, dzięki któremu gracz otrzyma dodatkowego smoka z któregoś z nich. Jest to najczęściej Groncicle, Śmiercipieśń, Zbrojoskrzydły, Paszczogon lub Eruptodon.
  • Czasem, gdy ekran startowy ładuje się bardzo długo, gra może załączyć kreator postaci lub – jeśli wpuści gracza – pokazać mu, że nie posiada on żadnego smoka. W takim wypadku należy wyjść z gry i spróbować zalogować się ponownie.
  • Po wejściu do gry może się zdarzyć, że aktywny smok będzie miał pierwszy poziom, a jego zadowolenie zacznie błyskawicznie spadać. Rozwiązaniem jest ponowne zalogowanie się.
  • Co jakiś czas może się zdarzyć, że gra wyrzuci wszystkie smoki gracza ze stajni, zresetuje układ jaskiń oraz ich nazwy. W takim wypadku należy albo próbować ponownego logowania aż do samoistnego naprawienia się błędu, albo ręcznie włożyć smoki do stajni. Dopóki nie zostanie to zrobione, smoków nie można używać.
  • W starszych wersjach gry zdarzało się, że niektóre smoki, zazwyczaj nowe, nie posiadały niektórych animacji, głownie lotu, na przykład Krzykozgon nie miał animacji hamowania w locie, a Kroplorwij – pikowania. Jeżeli sprawiło się wtedy, że smok miał zrobić coś, do czego nie miał animacji, przestawał się ruszać i tylko "sunął" w powietrzu albo bugował się w inny sposób. Można było go naprawić, zmuszając go do wykonania innej animacji.
  • Krótko po dodaniu tytanów do gry modele smoków, które osiągnęły tę formę, potrafiły się zupełnie zepsuć podczas lotu i wykręcały się w niemożliwy sposób.

Zwiastuny

Zobacz też