FANDOM

Shipsbane (brak polskiego tłumaczenia) — smok, przedstawiciel gatunku Podwodny Rozpruwacz, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Straszna cieśnina, oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, gdzie zostało podane jego imię.

Wygląd

Smok ten nie różni się anatomią i wielkością od innych Podwodnych Rozpruwaczy. Shipsbane posiada bladozielony kolor z oliwkową barwą na podbrzuszu, plamkach oraz pasach i końcówkach wypustek na grzbiecie i ogonie.

Charakter

Z początku smok był niezwykle agresywny w stosunku do otoczenia, wciągał do wody wszelkie statki przepływające koło niego oraz próbował zabić Czkawkę, gdy ten starał się go uwolnić. Jednakże wolny, okazał się niezwykle wdzięczny i to on z kolei pomógł chłopakowi, gdy ten był w niebezpieczeństwie.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok ten po raz pierwszy pojawia się w odcinku Straszna cieśnina, gdzie Viggo używa go jako pułapki na kupieckie statki płynące na Berk, by je wciągał do wody i uniemożliwiał dotarcie do wyspy, tym samym powodując wśród mieszkańców wielki głód. Czkawka oraz jego przyjaciele postanawiają zbadać tajemnicę zaginięć łodzi i okazuje się, że powodem kłopotów jest uwięziony Podwodny Rozpruwacz. Chłopak wpada na pomysł, by go uwolnić. Podczas całej akcji Czkawka omal nie ginie z braku powietrza, jednakże uwolniony przez niego gad okazuje wdzięczność i pomaga mu wydostać się na powierzchnię.

Ten sam smok pojawia się kolejny raz w odcinku Ogniowa Burza (część 2), gdzie powstrzymuje Łowców atakujących Koniec Świata, walcząc ze sterowaną przez nich Ogniową Burzą, która jest jego naturalnym przeciwnikiem. Smok później odpływa, a jego dalsze losy nie są znane.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier