FANDOM

Artykuł

Shockjaw (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek smoka, pojawiający się jedynie w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons. Należy do klasy wodnej.

Wygląd

Smok ten ma masywne ciało, z którego wyrasta para średniej wielkości skrzydeł umożliwiających latanie, a także szybkie przemieszczanie się pod wodą. Skóra zwierzęcia mieni się różnymi kolorami (głównie jest to zieleń, błękit i fiolet). Małe łapy najpewniej nie czynią smoka szybkiego na lądzie, natomiast liczne płetwy pozwalają mu osiągać spore prędkości w swoim naturalnym, wodnym środowisku.

Wzdłuż grzbietu i ogona zwierzęcia ciągnie się błona, naciągnięta na cieniutkie szpikulce. Błona ta zwiększa aerodynamiczny kształt ciała i pozwala gładko płynąć przed siebie. 

Paszcza Shockjawa jest wydłużona i dość duża. Z jej spodu wyrastają świecące pręciki, natomiast między nozdrzami umiejscowiony jest niewielki, ostry róg.

Siedlisko i dieta

Smok zamieszkuje morza i oceany. Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk osobniki tego gatunku można spotkać w Inner Ocean.

Ze względu na środowisko życia, Shockjaw najprawdopodobniej żywi się rybami i innymi, niewielkimi stworzeniami morskimi.

Zachowanie i tresura

Shockjaw poluje z pomocą specyficznej metody – wykorzystuje bioelektryczność, którą emituje, do rażenia mniejszych stworzeń. Ze względu na swoją budowę większość czasu najprawdopodobniej spędza w wodzie, choć istnieją osobniki, które – podobnie jak Sand Wraithy i Piaskowe Zjawy – zagrzebują się w piasku i tam czekają na ofiarę.

Nieznana jest metoda tresury Shockjawa. Prawdopodobnie, jak w przypadku innych gatunków, należy zdobyć jego zaufanie poprzez pomoc lub podarowanie smakołyku.

Moce i umiejętności

Ogień

Zamiast ziania ogniem, smok ten emituje bioelektryczność, której intensywność i stopień niebezpieczeństwa może być przeróżny – od łagodnego "kopnięcia" prądu do wielkiego, śmiertelnego uderzenia. Atak smoka jest bardzo niebezpieczny nie tylko dla małych stworzeń, lecz także dla człowieka. Według School of Dragons ta bioelektryczność ma formę kulistych pocisków.

Szybkość

Smok ten dzięki opływowemu kształtowi i dużym skrzydłom, służącym mu za płetwy, jest zapewne bardzo zwinny w wodzie, zdolny do dogonienia upatrzonych ofiar lub ucieczki przed zagrożeniem.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Shockjawa pojawia się w grach. Przypomina ono świecącą na fioletowo kulę, od której odchodzą wypustki również zakończone kulistymi formami. Całe jajo pokryte jest czymś w rodzaju śluzowatej błony w barwie ciemniejszej niż samo jajo.

Pisklę

Dopiero co wykluty Shockjaw przypomina anatomią pisklę Gromogrzmota. Tak samo jak w przypadku tego gatunku ciało smoka jest nieco spłaszczone, choć nie aż tak. Skrzydła są zbyt małe w stosunku do reszty ciała, a kolce na grzbiecie jeszcze nie w pełni rozwinięte w porównaniu do formy dorosłej. Młody smok ma już jednak charakterystyczne pręciki.

Tytan

Tytaniczny Shockjaw posiada ciemnofioletową barwę skóry. Wachlarz ciągnący się na grzbiecie, wewnętrzna część skrzydeł i końcówka pyska jest w barwie różowej, a znaczenie wzdłuż ciała, końce pręcików oraz paszczę zdobi turkus. Poza kolorem znacznemu powiększeniu ulegają pręciki i szpikulce smoka.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Smok pojawił się wraz z aktualizacją 10 kwietnia 2015 roku. Jego jajo kosztuje 250 gemów i wykluwa się 12 godzin. Można też dostać go jako smoka startowego po wykonaniu samouczka na początku gry. Smok posiada animację Nocnej Furii.

Ciekawostki

  • Shockjaw jest jednym z niewielu gatunków, które posługują się elektrycznością. Innymi są m.in. Wandersmok i Raziprąd.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSkrillknapperThunderbottom
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki