FANDOM

Artykuł
To najpodlejszy, latający typ smoka - przebiegły Sidlarz.

Pyskacz, Księga smoków

Sidlarz (ang. Snaptrapper) — sprytny i przebiegły gatunek smoka. Dawniej zaliczany do klasy strachu, obecnie przedstawiciel klasy tajemniczej. Pojawia się jedynie w krótkometrażówce Księga smoków oraz w materiałach promocyjnych.

Wygląd

Sidlarz to duży smok przypominający Zębiroga Zamkogłowego. Jednak, w przeciwieństwie do niego, nie posiada dwóch, ale cztery głowy, osadzone na długich szyjach. Każda z głów jest wyposażona w trzyczęściową szczękę.

Smok ma stosunkowo wąski, nieco spłaszczony tułów, oparty na czterech krótkich łapach. Posiada duże skrzydła, które bez problemu unoszą go w powietrze. Jego szyje, grzbiet i ogon pokrywają wyrostki bądź łuski kształtem przypominające liście, przez co smok kojarzy się z muchołówką. Ogon w połowie się rozdwaja. Łuski te smok wraz ze szponami zrzuca raz na jakiś czas. Jego skóra jest najczęściej zielona lub brązowa, by mógł z łatwością kamuflować się w roślinności.

Siedlisko i dieta

Nieznane jest siedlisko Sidlarza. Prawdopodobnie zamieszkuje lasy i tereny porośnięte gęstą roślinnością, gdzie bez trudu się kamufluje. Jeden poznany osobnik mieszkał kiedyś na wyspie Berk, zaś według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk gatunek ten zasiedla Badmist Mountain.

Sidlarz jest mięsożerny. Żywi się stworzeniami mniejszymi od siebie, a więc zwierzętami oraz ludźmi; możliwe również, że innymi smokami.

Zachowanie i tresura

Sidlarz jest podstępny i inteligentny. Większość czasu spędza nieruchomo, polując - wydziela kuszący zapach i czeka na nieostrożne ofiary. Nie wydaje się jednak smokiem bardzo agresywnym, rzadko aktywnie tropi swoje ofiary i przy odpowiedniej dozie ostrożności dość łatwo uniknąć nieprzyjemności spotkania z nim.

Najlepszym poznanym sposobem tresury Sidlarza jest wspólna zabawa w błocie podczas deszczu - smok bardzo lubi taką pogodę i staje się wtedy zupełnie niegroźny.

Moce i umiejętności

Ogień

Sidlarz nie pluje ogniem, zamiast tego wytwarza metanową mgłę. Jej zapach wystarczy, by odstraszyć potencjalne drapieżniki.

Według gier Sidlarz zieje natomiast zielonkawym ogniem.

Polowanie

Sp 2

Sidlarz wytwarza zapach czekolady

Podczas polowania, Sidlarz maskuje się wśród roślinności, otwiera szeroko wszystkie swoje szczęki i wydziela zapach atrakcyjny dla danej ofiary (każda czuje coś innego; dla wikingów jest to zapach czekolady). Zapachem tym wabi swoje cele, po czym jedna z głów połyka je w całości. Oznacza to, że przy czterech głowach smok ten jest w stanie pożreć cztery ofiary jednocześnie.

Inne umiejętności

Posiada twarde i elastyczne łuski, więc z łatwością może odeprzeć większość ataków. Jest też jadowity.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Sidlarza pojawia się jedynie w grach. Oprócz typowego, owalnego kształtu, posiada na swoim szczycie struktury, kształtem niezwykle przypominające pnącza. Barwa skorupy jest zielona, dzięki czemu jajo, tak jak dorosły smok, łatwo wtapia się w otoczenie.

Pisklę

Pisklę Sidlarza jest całkiem podobne do dorosłego osobnika. Różnicami są rozmiar, nieproporcjonalnie duże oczy i głowy oraz zbyt cienkie i mizerne szyje młodego smoka.

Tytan

Tytaniczny Sidlarz zmienia przede wszystkim ubarwienie - łuski z zielono-czerwonych zmieniają kolor na pomarańczowy z żółtymi elementami na skrzydłach oraz kremowym podbrzuszem. Ponadto wypustki smoka ulegają powiększeniu, a za jego głowami wyrastają charakterystyczne, różowe kryzy.

Słabości

  • Przez pewien krótki czas pozbawiony jest swoich łusek i szponów, co sprawia, że jest bezbronny.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Sidlarz3

Sidlarz w Smoczym Podręczniku

Sidlarz pierwszy raz zostaje wspomniany w filmie Jak wytresować smoka w Smoczym Podręczniku, kiedy Czkawka stara się znaleźć informacje na temat Nocnej Furii. Z księgi można wyczytać, że Sidlarze są bardzo niebezpieczne i zabijają od razu.

Księga smoków

W krótkometrażowym filmie Księga smoków, Sidlarz jest jednym z opisywanych smoków. Informacje o nim pojawiają się zaraz po omówieniu Zębiroga Zamkogłowego - oba te gatunki reprezentują nieistniejącą już klasę strachu.

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Sidlarz pojawił się wraz z aktualizacją 11 września 2015 roku. Jego jajo kosztuje 750 gemów i wykluwa się 12 godzin. Smok posiada własną animację.

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipperSkrillknapper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki