FANDOM

Skrillknapper[1] lub Voltknapper[2] (brak polskiego tłumaczenia) — hybryda będąca krzyżówką Wandersmoka i Gnatochrupa, po raz pierwszy pojawiająca się w grze School of Dragons, a później także w DreamWorks Dragons: Titan Uprising.

Wygląd

Smok ten, jako hybryda dwóch gatunków o różnej anatomii, posiada cechy właściwe dla każdego z nich. Wyróżniają się one w poszczególnych częściach ciała zwierzęcia.

Ogólną budową Skrillknapper przypomina Wandersmoka – odziedziczył po nim kształt głowy, pochylony, smukły tułów, dwie tylne łapy oraz parę ogromnych skrzydeł, na których duży rozmiar mogła mieć wpływ domieszka genów Gnatochrupa. Również kryza na głowie gada jest podobna do tej, którą można zaobserwować u Wandersmoka, ale już wystające z niej kolce są kościste i białe. Elementów budowy Gnatochrupa można się dopatrzeć w kościanym pysku smoka, jego rogach oraz w kostnym ogonie zakończonym maczugą. Również inne stworzone z kości elementy na ciele zwierzęcia, takie jak kostki na szyi, kościane paliczki skrzydeł czy wyroski na grzbiecie nawiązują do rodzica z klasy ognistej.

Siedlisko i dieta

Według gry DreamWorks Dragons: Titan Uprising hybryda ta zamieszkuje lasy i jaskinie odległe od siedzib ludzkich.

Podobnie jak Wandersmok i Gnatochrup, Skrillknapper gustuje w różnego rodzaju rybach.

Zachowanie i tresura

Zachowanie Skrillknapperów jest wypadkową temperamentów obu rodzicielskich gatunków. Ze względu na to, że zarówno Wandersmoki, jak i Gnatochrupy są samotnikami, które rzadko pokazują się ludziom, przedstawiciele tej hybrydy są tym bardziej skryci i bardzo trudno trafić na nich w naturze. Większość nie lubi być niepokojona, a z agresorami, którzy wchodzą do ich leża lub je niszczą, rozprawiają się bez wahania. Jednak mimo swojej potęgi i przerażającego wyglądu nie są bezpodstawnie agresywne i przy odpowiednio łagodnym i przyjaznym podejściu można je wytresować.

Moce i umiejętności

Ogień

Ogień Skrillknappera łączy rodzaje splunięć obu gatunków składających się na hybrydę. Smok zieje uformowanymi w pociski ognistymi chmurami, w których centrum stanowią wyładowania elektryczne.

Elektryczność

Podobnie jak Wandersmok, Skrillknapper potrafi pobierać z otoczenia energię elektryczną, którą wykorzystuje między innymi do tworzenia na swoim ciele płaszcza błękitnych wyładowań.

Ogon

Kostny ogon smoka zakończony maczugą jest skuteczną bronią, którą Skrillknapper może szybko powalić przeciwnika.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

W grach

School of Dragons

Skrillknapper pojawił się wraz z aktualizacją 10 października 2019 roku, początkowo jako smok limitowany. Można go było zdobyć w trwającym miesiąc wydarzeniu o nazwie Dreadfall. Jego jajo kosztuje 1000 gemów i wykluwa się 12 godzin. Smok posiada własną animację.

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Voltknapper pojawił się w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising razem z innymi smoczymi hybrydami. Jedynym sposobem, w jaki gracz może go zdobyć, jest skrzyżowanie ze sobą Wandersmoka oraz Gnatochrupa.

Ciekawostki

Przypisy

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSkrillknapperThunderbottom
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki