FANDOM

Artykuł

Skrzydlatek (ang. Wingnut) — smok, przedstawiciel gatunku Zbiczatrzasł, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Wypadki Szpadki.

Wygląd

Skrzydlatek budową nie różni się od pozostałych przedstawicieli swojego gatunku, za to jego ubarwienie jest niespotykane - smok posiada łuski w dwóch kolorach: srebrnym i miedzianym. Jak większość Zbiczatrzasłów ma zielone oczy.

Charakter

Skrzydlatek jest bardzo upartym smokiem, lubiącym robić na przekór swojej opiekunce. Nie da się przymusić go siłą do zmiany decyzji. Wybrzydza przy jedzeniu i ciągle zaczepia Szpadkę, podgryzając jej hełm. Ostatecznie jednak okazuje się przywiązany do dziewczyny i potrafi z nią współpracować. Gdy Szpadka, zobowiązana dalej się nim opiekować, nie może wrócić z jeźdźcami na Koniec Świata, Skrzydlatek dobrowolnie wybiera na swoją nową opiekunkę Atali, pozwalając bliźniaczce na powrót do domu wraz z przyjaciółmi.

Zdolności

  • Siła: Pomimo młodego wieku, Skrzydlatek jest bardzo silnym i wytrzymałym smokiem, potrafiącym unieść dorosłą osobę i lecieć z nią przez długi czas, nie wykazując oznak zmęczenia.
  • Inteligencja: Smok wykazuje się inteligencją, dzięki czemu potrafi rozpoznać, kiedy jest wołany przez Szpadkę, oraz wie, co jego treserka ma zamiar zrobić. Dobrze współpracuje z nią podczas lotu.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Pisklę po raz pierwszy pojawia się w odcinku Wypadki Szpadki. Jeźdźcy uczestniczą w ceremonii towarzyszącej wykluwaniu się młodych. Kiedy Zbiczatrzasły wybierają swoje opiekunki, Szpadka zakłóca swoimi słowami ceremonię i to do niej, a nie do Atali, przywiązuje się jeden ze smoków - Skrzydlatek. Po krótkiej chwili przywódczyni zabiera od dziewczyny smoka, wyjaśniając, że musiała zajść pomyłka. Następnego dnia pisklę znika, lecz zostaje szybko odnalezione - okazuje się, że ponownie przyszło do Szpadki. Po tym wydarzeniu Atali zabrania rozdzielać ich siłą. Szpadka musi spróbować swoich sił jako Skrzydlata Panna. Nie ma na to wprawdzie najmniejszej ochoty i nic jej nie wychodzi, ale w większości czynności, takich jak mycie czy karmienie, wyręcza ją dosłownie zakochany w Skrzydlatku Mieczyk - oczywiście wspomaga siostrę z ukrycia, gdyż jako mężczyzna nie może podjąć się opieki nad pisklętami.

Szpadka ma razem z innymi Skrzydlatymi Pannami ostatecznie przypieczętować swoją więź ze smokiem, skacząc znad wodospadu. Dziewczyna obawia się jednak tego i szuka pomocy u Czkawki. Ten zabiera ją na próbny lot, samemu szybując za pomocą swoich skrzydeł, jednak całość kończy się klapą i dodatkowo zniszczeniem ceremonii. Ponadto Skrzydlatek zaczyna się źle czuć. Szpadka oddaje go Atali i rezygnuje z bycia Skrzydlatą Panną, jednak wkrótce zauważa zbliżające się łodzie Łowców Smoków. Ostatecznie udaje jej się współpraca ze Skrzydlatkiem i w czasie ataku wspólnie ratują Atali. Jednak kiedy okazuje się, że aby nadal zajmować się młodym, Szpadka nie może opuścić wyspy, Skrzydlatek dobrowolnie powraca do przywódczyni klanu.

W odcinku Król smoków (część 2) Skrzydlatek wraz z Atali i Skrzydlatymi Pannami bierze udział w wielkiej bitwie przeciwko Łowcom.

Relacje

Szpadka

Skrzydlatek i Szpadka długo nie mogli znaleźć wspólnego języka. Młody Zbiczatrzasł wybrał dziewczynę zamiast Atali, do której początkowo miał podejść, i swoim uporem zmusił ją do zostania Skrzydlatą Panną. Nieustannie robił jednak opiekunce na przekór, wybrzydzał, nie słuchał jej poleceń i gryzł jej hełm. Szpadka również wcale nie miała ochoty zajmować się niesubordynowanym pisklęciem. Kiedy Skrzydlatek wpadł do wody i źle się poczuł, zrobiło jej się przykro i oddała smoka Atali twierdząc, że ta lepiej się nim zajmie. Ostatecznie jednak udało jej się doprowadzić do współpracy ze Skrzydlatkiem podczas ataku Łowców i okazało się, że smok z dziewczyną mają całkiem podobne charaktery. Jako że Szpadka nie mogła zabrać pisklęcia ze sobą na Koniec Świata, Skrzydlatek dobrowolnie przeniósł się do Atali. Zapamiętał jednak swoją pierwszą opiekunkę i nawet po pewnym czasie rozpoznał ją, warcząc radośnie w jej stronę.

Mieczyk

Skrzydlatek wydawał się całkiem lubić Mieczyka, ale to chłopak wręcz ubóstwiał małego Zbiczatrzasła - nazwał go i był całkowicie pochłonięty pomaganiem przy opiece nad nim. Choć musiał to robić w tajemnicy, bardzo się angażował, wynajdując sposób, dzięki któremu Skrzydlatek polubił kąpiel lub zechciał jeść. Bliźniak wyraźnie o wiele bardziej zaangażował się w tę relację - Skrzydlatek spokojnie przyjął pożegnanie z dotychczasowymi opiekunami, natomiast Mieczyk rozpaczał.

Atali

Gdy mały Zbiczatrzasł zrozumiał, że nie może zostać że Szpadką, dobrowolnie wybrał na swoją nową opiekunkę przywódczynię klanu Skrzydlatych Panien. Przy niej wydaje się być o wiele spokojniejszy i ułożony, a kobieta, mając smoka na plecach, lata równo i bez trudności.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier