FANDOM

Sleipnir - w mitologii nordyckiej był to ośmionogi koń Odyna i jednocześnie dziecko Lokiego.

W mitologii nordyckiej

Ardre Odin Sleipnir

Pewnego dnia do Asgardu przybył pewien rzemieślnik, który obiecał zbudować mur dookoła Asgardu, aby trzymać intruzów z dala od boskich posiadłości. Obiecał zbudować go w przeciągu trzech pór roku, jednak w zamian chciał otrzymać rękę Freji. Bogowie zgodzili się, ale powiedzieli budowniczemu, że mur ma być skończony w przeciągu jednej pory roku. Okazało się, że dla mężczyzny nie był to żaden problem, gdyż posiadał on wyjątkowo silnego konia, Swadelfariego, który wykonywał większą część pracy. Szybko stało się jasne, że rzemieślnik uda się wykonać zadanie przed upływem czasu. Bogowie zagrozili Lokiemu, że jeżeli nie powstrzyma mężczyzny, to zostanie on srogo ukarany. Zachowanie bogów ma więcej sensu w innych wersjach tego mitu, w których to Loki podarowuje rzemieślnikowi konia. Loki zamienił się w klacz i odciągnął Swadefariego od pracy, przez co mur nie został ukończony na czas. Budowniczy wpadł w wielki gniew i Thor roztrzaskał mu głowę, gdyż okazało się, że był on lodowym gigantem. Po spotkaniu z ogierem, Loki zaszedł w ciążę i wkrótce urodził Sleipnira, którego podarował Odynowi.

Sleipnir mógł bez trudów podróżować pomiędzy światami, co umożliwiało Odynowi odwiedzanie miejsc, do których żaden inny bóg, czy człowiek nie miał wstępu i potem je opuścić, np. Helheim.

Historia

W serialu pojawia się wyspa nazwana jego imieniem. To na niej w odcinku Apetyt na głowę ma dojść do wymiany schwytanego przez łowców nagród Czkawki na obiecane przez Viggo złoto.

Wyspa pojawia się również w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Wysyłając tu Szczerbatka, można znaleźć jaja  Śmiertnika ZębaczaZębiróga Zamkogłowego i Gromogrzmota.