FANDOM

Sleipnir Island (brak polskiego tłumaczenia) - jedna z wysp wchodzących w skład Archipelagu. Pojawia się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Przedstawiona jest także na mapie Czkawki.

Lokalizacja

Według mapy Czkawki wyspa ta leży na północy Archipelagu, w otoczeniu innych wysp. Znajduje się w bliskim sąsiedztwie Żelaznej Wyspy, Melodyjnej Wyspy, Drenchwood Forest i Odin's Respite. Na zachód od niej znajdują się również Północny Targ i Wyspa Ślizgochlastów.

Wygląd

Wyspa jest dosyć duża i bujnie porośnięta roślinnością - drzewami iglastymi, liściastymi i krzewami. Znajduje się na niej co najmniej jedna piaszczysta plaża, ale na lądzie można zauważyć mnóstwo wysokich skał, które tworzą góry i strome klify. Na wyspie nie mieszkają smoki, za to jest ona naturalnym siedliskiem owiec - których z powodu braku drapieżników jest tam mnóstwo.

Historia

Na końcu świata

Wyspę poznajemy w odcinku Apetyt na głowę. Ryker wyznacza to miejsce jako punkt, w który łowcy nagród mają przyprowadzić Czkawkę, aby otrzymać obiecywane przez Viggo złoto. Krogan przejmuje chłopaka od Bestiala i po krótkiej walce z przybyłym na pomoc Haddockowi Throkiem zabiera Czkawkę na wyspę Sleipnir. Chłopak próbuje uciec, ale prześladowca nie daje mu odejść zbyt daleko i na łańcuchu przyprowadza Rykerowi. Gdy ten jednak odmawia zapłaty, między Kroganem a Łowcami wywiązuje się walka. Czkawka wykorzystuje ten moment na ponowną ucieczkę i w poszukiwaniu jakiegoś smoka trafia na stado owiec. Płoszy je Piekielnikiem w stronę Rykera, chwilowo umykając pogoni, ale od razu dopada go Krogan. Po krótkiej szarpaninie obaj prawie spadają z klifu. Czkawce udaje się jednak chwycić krawędzi skały. Odwiązuje protezę, której trzyma się prześladowca, przez co ten spada do zatoki, a Haddocka łapie Ryker. W tym momencie na wyspę przybywają jeźdźcy, którym udało się wyciągnąć informację o tej lokalizacji od Bestiala. Z pomocą smoków odbijają Czkawkę. Ryker próbuje jeszcze wprawdzie rzucić w niego nożem, ale unieszkodliwia go Krogan, który rzuca protezą i trafia przywódcę Łowców w głowę. Sam ulatnia się, zeskakując z klifów, a jeźdźcy opuszczają wyspę.

Rise of Berk

W grze na Wyspie Sleipnir możemy zdobyć jaja takich smoków jak Śmiertnik Zębacz, Zębiróg Zamkogłowy i Gromogrzmot

Ciekawostki

  • "Sleipnir" to w mitologii imię ośmionogiego rumaka Odyna.

Zobacz też