FANDOM

Artykuł

Sliquifier (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek morskiego smoka, pojawiający się w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons. Przedstawiciel klasy wodnej. Jego podobizna prawdopodobnie pokazana jest również w krótkometrażówce Księga smoków.

Gatunek jest na skraju wyginięcia przez Wrzeńca, jego naturalnego wroga.

Wygląd

Smok ogólnym wyglądem przypomina Wrzeńca lub Tide Glidera. Posiada podłużne, smukłe ciało, które czyni go najszybszym smokiem ze swojej klasy. Zwierzę wyposażone jest przy tym w dwie pary łap, z pomocą których porusza się po lądzie, oraz skrzydła. Te wyglądem i budową przypominają płetwy i pod wodą pełnią właśnie ich funkcję. Ogon smoka jest dosyć krótki, zakończony rozłożystą, rybią płetwą.

Osadzona na długiej, cienkiej szyi głowa posiada trójkątny kształt. Nad nozdrzami znajduje się róg nosowy, a cechą charakterystyczną smoka są wyrastające z brody pręciki. Od szczytu łba przez całą szyję biegnie ciąg zakrzywionych do tyłu skórnych grzebieni.

Sliquifier występuje najczęściej w mieszance turkusowo-fioletowych barw lub podobnych im gradientów, kamuflujących go pod wodą, jednak zdarzają się inne ubarwienia.

Siedlisko i dieta

Ze względu na zagrożenie ze strony Wrzeńców Sliquifiery są już praktycznie na skraju wyginięcia. Ich naturalne siedlisko nie jest znane, ale według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk można je spotkać na The Long Beach.

Podobnie jak inne smoki, Sliquifier prawdopodobnie gustuje w rybach lub innych niewielkich morskich stworzeniach.

Zachowanie i tresura

Smoki z tego gatunku są bardzo lojalne i godne zaufania, są również spokojne i niezwykle łagodne. Jeździec Sliquifiera mógłby bez obaw usiąść w pysku swojego wierzchowca, bowiem ten nawet nie próbowałby go skrzywdzić.

Tresura smoka polega prawdopodobnie na zaoferowaniu mu smakołyku i zdobyciu jego zaufania, co przy tak spokojnym i łagodnym gatunki nie jest trudne.

Moce i umiejętności

Ogień

Sliquifier zieje mgłą o morskim odcieniu. Według gry School of Dragons jest to trująca, niebezpieczna substancja.

Szybkość

Smok ten jest najszybszym smokiem ze swojej klasy. Jest to zasługa opływowości jego ciała, rozłożystych skrzydeł oraz szerokiej płetwy ogonowej, służącej Sliquifierowi jako ster i napęd w głębinach. Dzięki tym wszystkim cechom jest sprawnym morskim myśliwym, a i sam może szybko uciec potencjalnemu zagrożeniu.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się jedynie w grach. Posiada ono okrągły kształt i turkusową barwę. Skorupa jaja jest przejrzysta, a w jego wnętrzu znajdują się promieniste struktury przypominające rozchodzące się z jednego punktu pręciki.

Pisklę

Pisklę Sliquifiera nie rożni się anatomią od dorosłego osobnika. Jedynie głowa jest nieproporcjonalnie większa. Poza tym cechą różniącą pisklę jest brak charakterystycznych dla gatunku pręcików pod szczęką.

Tytan

Tytan wyróżnia się od dorosłego Sliquifiera głównie barwą. Z turkusu łuski smoka zmieniają barwę na mocno żółtą, wręcz złotą. Skrzydła oraz płetwa na ogonie zyskują natomiast niebieski odcień wymieszany z zielonymi znaczeniami, podobnie jak pręciki. Dodatkowo znacznie powiększa się górna szczęka smoka, a z tyłu każdej z łap pojawiają się niewielkie skórne grzebienie.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Księga smoków

Sliquifier prawdopodobnie pojawia się w tle, w tłumie innych smoków, w formie ruchomej ilustracji, gdy Pyskacz otwiera Smoczy Podręcznik i tłumaczy, czym on jest.

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

School of Dragons

Sliquifier pojawił się wraz z aktualizacją 10 lipca 2015 roku. Jego jajo kosztuje 750 gemów i wykluwa się 12 godzin. Smok posiada animację Grapple Groundera.

Ciekawostki

  • Według oficjalnego opisu, Wrzeńce są naturalnymi wrogami tych smoków.
  • Ten sam gatunek doprowadził Sliquifiery na skraj wyginięcia, polując w stadach na osobniki z tego gatunku.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipperSkrillknapper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki