FANDOM

Smidvarg (ang. Smidvarg) — smok, przedstawiciel gatunku Nocny Koszmar, a zarazem przywódca stada smoków z tego gatunku, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Wygląd

Smok ten osiąga niewielkie rozmiary, choć jest nieznacznie większy od innych członków stada. Jego skóra ma kremowy, niemal biały kolor, nie zaś ciemny jak u pozostałych osobników. Służy to temu, aby alfa wyróżniał się spośród innych smoków w stadzie i był widoczny dla wszystkich jego członków.

Charakter

1024979-nightterrors

Smidvarg na czele stada

Smidvarg stoi na czele stada Nocnych Koszmarów. Jest odpowiedzialny za przyjmowanie określonego kształtu przez stado, a bez niego staje się ono zupełnie bezbronne i niesamodzielne. Wykazuje się troską o swoją grupę, a zarazem inteligencją - kiedy jego lub jego pobratymców męczą inni ludzie bądź smoki, Smidvarg przychodzi po pomoc do Czkawki, wyraźnie pokazując swoje zmęczenie lub kryjąc się za nim i oplatając go ogonem. Nie jest agresywny względem ludzi, nawet niezbyt mu znanych, takich jak choćby Johann.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

DD S3 RttE E4 0417

Smidvarg złapany w sieć

Smok debiutuje w odcinku Pod osłoną nocy, kiedy to jeźdźcy odkrywają wyspę Koniec Świata i postanawiają założyć na niej swoją siedzibę. W nocy Mieczyk budzi się i odkrywa stado Koszmarów, przekazując pozostałym, że po wyspie grasuje wielki potwór. Przez długi czas nie potrafi udowodnić swojego znaleziska, lecz w końcu wszyscy widzą stado smoków, skutecznie udających większe bestie. Chcąc unieszkodliwić stado smoków, bliźniaki łapią jego przywódcę, białego alfę. Po wylądowaniu jeźdźcy dokładnie oglądają smoka, szamoczącego się w sieci, a rodzeństwo nazywa go Smidvargiem.

Jednak gdy zapada wieczór, stado Zmiennoskrzydłych przypuszcza atak na wioskę jeźdźców, a także na Koszmary. Małe smoki nie są jednak w stanie skutecznie się obronić, ponieważ nie mają przywódcy. Młodzież wypuszcza więc Smidvarga z sieci i znów kompletna grupa formuje kształt dużej bestii, dzięki czemu przegania Zmiennoskrzydłe.

Od tej pory Nocne Koszmary zaprzyjaźniają się z jeźdźcami smoków i często towarzyszą im podczas codziennych czynności. Także Smidvarg często odwiedza młodych treserów.

W odcinku Komu Gustaw, komu Smidvarg przylatuje do Czkawki po pomoc, gdyż odwiedzający Koniec Świata Gustaw ciągle zagania i rozpędza stado Nocnych Koszmarów.

W odcinku Na skraju katastrofy (część 2) Smidvarg na sygnał Mieczyka wyprowadza z ukrycia swoje stado, uformowane w olbrzymiego smoka, co ma na celu przestraszyć Łowców atakujących Koniec Świata. Ryker w przeciwieństwie do swoich podwładnych nie daje się tak łatwo nabrać i unieszkodliwia całą grupę, zestrzeliwując Smidvarga strzałą umoczoną w smoczym korzeniu.

W odcinku Smoków się nie zostawia Smidvarg zostaje zaatakowany i uwięziony w bursztynie przez dorosłego już Garffiljorga. Jeźdźcy w ostatniej chwili powstrzymują Śmiercipieśnia przed pożarciem Nocnego Koszmara. Smidvarg zostaje uwolniony z kokonu przez Czkawkę i gdy ten sugeruje, że jeźdźcy powinni znaleźć Garffowi nowy dom, alfa kryje się za chłopakiem i oplata go ogonem, wyraźnie stając po jego stronie.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Smok jest do kupienia za runy. Był też dostępny podczas specjalnych okazji w dniach;

  • od 16 do 20 lipca 2015 roku.

Ciekawostki

  • Imię dla tego smoka wymyślił Mieczyk.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier