FANDOM

Smocza Inicjacja (ang. Dragon Initiation) — książkowy odpowiednik filmowego smoczego szkolenia, pojawiający się w powieści Cressidy Cowell. Jest to pierwszy etap Pirackiego Szkolenia. Przechodzi go młodzież z klanu Kudłatych Chuliganów i Zakutych Pał na wyspie Głuplandia.

Przebieg inicjacji

Pierwszym krokiem podczas inicjacji jest zdobycie swojego pierwszego smoka. W tym celu młodzi wikingowie pod wodzą Pyskacza Gbura, nauczyciela szkolenia, muszą wspiąć się na wysoki klif na Urwisku Dzikich Smoków, by tam dostać się do Smoczego Żłobka i złapać wybranego przez siebie gada. Ważne jest, żeby wybrać smoka jak największego i najgroźniejszego, by wzbudzić respekt członków klanu.

Kolejnym etapem smoczej inicjacji jest wytresowanie swojego nowego smoka. W tym celu uczniowie zapoznają się z treścią książki Jak wytresować smoka profesora Tłuczka, aby pojąć, w jaki sposób najlepiej oswoić i wytrenować swojego nowego przyjaciela. Rekruci dostają kilka tygodni, by wytresować swoje smoki.

Ostatnim etapem inicjacji jest Końcowy Egzamin Inicjacyjny, w czasie którego uczniowie mają zaprezentować umiejętności swoich smoków. Jeżeli test zostanie pomyślnie zakończony, uczeń zostaje oficjalnie przyjęty do klanu, jeśli jednak zawiedzie, wraz ze swoim smokiem zostaje wygnany z wyspy.

Ciekawostki

  • Podczas zdobywania smoka w żłobku, Koszmary Ponocniki są zarezerwowane wyłącznie dla dziedziców wodza klanu, gdyż uznawane są powszechnie jako najpotężniejsze bestie.
  • Wiadomo, że Smocza inicjacja jest praktykowana w plemieniu Kudłatych Chuliganów i Zakutych Pał.