FANDOM

Smocza Rebelia (ang. Dragon Rebellion; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — pojęcie odnoszące się do rebelii wzniesionej przez cały smoczy gatunek w celu całkowitego zgładzenia gatunku ludzkiego z powierzchni Ziemi.

Historia

How to Break a Dragon's Heart

W ósmym tomie pojawiły się pierwsze zapowiedzi nadchodzącej Smoczej Rebelii. Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci, nieświadom prawdziwych zamiarów smoka, uwolnił Wściekłego więzionego przez niemal sto lat na wyspie Berserk. Smok zwrócił się przeciwko wikingom i zapowiedział, że wkrótce wróci i zgładzi wszystkich ludzi.

How to Steal a Dragon's Sword

Po około roku od swoich zapowiedzi, wędrującą grupę Chuliganów i innych wikingów atakuje stado smoków, powtarzających co jakiś czas słowa, mówiące o całkowitym wytępieniu ludzi. 

Pod koniec historii opisanej w książce, wielkie stado smoków ogarniętych Czerwoną Furią, z samym Wściekłym na czele, atakują Szkołę Bystrzaka, w której zgromadzeni byli wikingowie z wielu klanów. Czkawka, naznaczony jako Niewolnik, a oprócz tego znienawidzony przez Wściekłego, uciekł na grzbiecie swojego Wędrowca do dziczy. Jednocześnie Smocza Rebelia ostatecznie się rozpoczyna.