Advertisement

Gronkiel korzystający z myjni na Berk

Smocza myjnia (ang. Dragon Wash, Grooming Station) — rodzaj budowli znajdujących się w wiosce Berk. W tego rodzaju stacjach smoki mogą być czyszczone przez jeźdźców lub same dbać o swoją higienę.

Wygląd

Ilustracja przedstawiająca myjnię

Smocze myjnie mogą różnić się wyglądem, jeśli są dedykowane różnym gatunkom. Konstrukcja pojawiająca się w filmie Jak wytresować smoka 2 składa się z zadaszonego paleniska oraz prowadzącej do niego łagodnie nachylonej ścieżki ogrodzonej z obu stron kamiennym murkiem. Nad nią znajduje się obrotowa, podłużna drapaczka, także wykonana z kamienia i pokryta licznymi wypustkami. Obok myjni usytuowany jest stojak na szczotki, których jeźdźcy mogą używać do czyszczenia swoich podopiecznych.

Znaczenie

W smoczych myjniach jeźdźcy mają możliwość wyczyścić swoje smoki. Zwierzęta mogą też zadbać o siebie same – podrapać się, pozbyć zbędnych łusek lub rozgrzać.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Nieukończona jeszcze smocza myjnia pojawia się w odcinku Wiking, co się zowie. Jest widoczna za plecami jeźdźców, gdy Śledzik, uważający się za Thora Łamikościa, zabiera z kuźni topór Stoicka i odchodzi.

Jak wytresować smoka 2

Jedna z myjni pojawia się na początku filmu. Podczas gdy w wiosce trwają wyścigi smoków, z konstrukcji korzysta Gronkiel, ocierając się grzbietem o drapaczkę.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

RoB-Grooming Station.png

W grze smocza myjnia (ang. Grooming Station) jest jedną z budowli, jakie można wybudować na Berk.

Konstrukcja zwiększa ilość osób zamieszkujących wioskę i mieści 20 wikingów.

Zobacz też

Advertisement