Snaptrapper transparent.png
Artykuł dotyczy miejsca z filmu. Jeśli szukasz lokacji z gier, sprawdź Dragon's Nest.

Smocze Leże (ang. Dragons' Nest) — nazwa wulkanu, który znajduje się na Smoczej Wyspie. Jest domem dla smoków. W filmie Jak wytresować smoka mieszkała tu Czerwona Śmierć i inne gatunki, które były zmuszane do oddawania jej jedzenia pod groźbą pożarcia przez monstrum.

Wygląd

Smocze Leże to wulkan wypełniony lawą. Wewnątrz niego znajdują się liczne półki i wypustki skalne, na których żyją smoki. Całe wnętrze góry wypełnione jest mgłą, w której kryła się Czerwona Śmierć. Jest to bardzo wysoka i stroma góra. Położona jest dość blisko Berk jednak trudno do niej dotrzeć, gdyż przykryta jest gęstą mgłą.

Historia

Jak wytresować smoka

Po zaprzyjaźnieniu się Szczerbatka z Czkawką, smok zaufał mu na tyle, by razem z nim i Astrid polecieć do Smoczego Leża. Początkowo chcą się ukryć, ale zostają odnalezieni przez Czerwoną Śmierć, która, czując obcych, zaczęła ich atakować. Ostatecznie udaje im się uciec, a zszokowani bohaterowie wracają na Berk. Astrid postanawia uprzedzić mieszkańców wioski o niebezpieczeństwie, ale Czkawka odciąga ją od tego pomysłu, troszcząc się o Szczerbatka.

Wnętrze Smoczego Leża

Później, gdy Szczerbatek zostaje złapany przez wikingów, Stoick Ważki postanawia wykorzystać go do odnalezienia Smoczego Leża. Tam odnajdują Czerwoną Śmierć, która chcąc zaatakować wikingów, niszczy jedną z ścian wulkanu, pokazując się w całej swojej okazałości. Gdy wikingowie trudzą się z pokonaniem potwora, pojawiają się jeźdźcy z wytresowanymi przez nich smokami. Ostatecznie Czerwona Śmierć zostaje zabita przez Czkawkę i Szczerbatka.

Po wydarzeniach z filmu, Smocze Leże najprawdopodobniej opustoszało, a mieszkające tu smoki przeniosły się w inne miejsca.

Jeźdźcy smoków

Js124.png

W serialu Stoick wygnał smoki na Smoczą Wyspę, w okolice Leża, ponieważ Pleśniak przedstawił sfałszowane dowody, jakoby smoki wyrządzały w wiosce szkody. Jednak Czkawce bardzo szybko udaje się znów sprowadzić zwierzęta na Berk.

W grach

Krzyż Berk.png Osobny artykuł: Dragon's Nest

Ciekawostki

  • Czerwona Śmierć żyła w lawie wulkanu, ale kiedy zniszczyła zbocze góry by walczyć z wikingami, lawy nigdzie nie było widać.
  • Nie wiadomo, dlaczego smoki zawsze wracały do leża, by karmić Czerwoną Śmierć, mogły po prostu uciec od niej. Być może bestia posiadała jakieś nieznane umiejętności lub zdolności podobne do Oszołomostracha.
  • W Jak wytresować smoka dotarcie statkiem do Smoczego Leża jest praktycznie niemożliwe przez skały i gęstą mgłę. W serialu jednak mgła już nie zalega wokół wyspy i można do niej dotrzeć statkiem. Może to oznaczać, że to Czerwona Śmierć w jakiś sposób odpowiadała za wytworzenie mgły.

Zobacz też