FANDOM

Grp 5

Pisklęta w Lęgowisku

Pisklę jest drugim z pięciu etapów rozwoju smoka, następującym zaraz po wykluciu z jaja i poprzedzającym formę nastoletnią, dorosłą, a w końcu tytaniczną. Budową ciała i kolorystyką pisklęta przypominają dorosłe osobniki swojego gatunku, wyróżnia je często jedynie mały rozmiar oraz nieproporcjonalnie w stosunku do reszty ciała duże głowa i oczy. 

Pisklęta części gatunków smoków pojawiają się w filmach i serialu, resztę z nich ukazują gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons.

Charakterystyka

Wygląd

Pisklęta wykluwają się z jaj, niekiedy przy widowiskowym wybuchu albo donośnym huku. Wykluty pisklak jest zdolny do samodzielnego funkcjonowania - ma już rozwinięty wzrok i słuch, a do pewnego stopnia także charakterystyczne dla swojego gatunku umiejętności. Młode są bardzo podobne do dorosłych osobników, lecz znacznie słabsze i oczywiście mniejsze. 

Umiejętności

Pisklęta tuż po wykluciu posiadają już zdumiewające umiejętności, niekiedy naprawdę potężne. Są w stanie ziać ogniem, wykazują się także zdolnościami właściwymi swoim dorosłym odpowiednikom, choć są one nieco słabsze. Bardzo młode smoki nie są jeszcze w stanie samodzielnie latać - jednak według krótkometrażówki Prezent Nocnej Furiiserialu i innych ekranizacji pisklęta w dość krótkim czasie od wyklucia nabywają zdolność samodzielnego lotu. Początkowo są wprawdzie zbyt słabe, aby lecieć pod wiatr, który bez problemu jest w stanie zdmuchnąć je z powrotem na ziemię, jednak po pewnym czasie młode smoki są w stanie unieść nie tylko siebie, ale nawet jeźdźca.

Według gry School of Dragons, smok będący pisklęciem nie jest w stanie w ogóle unieść się w powietrze, zaś osobnik, który wszedł w etap nastoletni, potrafi jedynie szybować. Umiejętność latania nabywa dopiero gdy stanie się już w pełni dorosłym osobnikiem.

Wychowywanie

Młode smoki najbardziej pospolitych gatunków, takich jak Śmiertnik Zębacz, Koszmar Ponocnik, Gronkiel oraz Zębiróg Zamkogłowy wykluwają się z jaj w Lęgowisku raz na rok, podczas okresu godowego w czasie jednego z najzimniejszych miesięcy w roku, co zostało pokazane w krótkometrażówce Prezent Nocnej Furii. Smoki innych gatunków rozmnażają się i wychowują w swoich własnych siedliskach.

Pisklęta występujące w filmach i serialu

Śmiertnik Zębacz

Symbol Osobny artykuł: Śmiertnik Zębacz (pisklę)
Młode Śmiertniki Zębacze rodzą się bardzo małe. Charakteryzują ich duże, niezgrabne głowy z bardzo krótkimi i grubymi kolcami oraz rogiem nosowym. Na ogonie zaczynają rosnąć i wykształcać się kolce, którymi smok później strzela. Skrzydła są małe i zbyt słabe, by smok mógł latać, ale wystarczająco silne, by w ogóle unieść go w powietrze. Pełną umiejętność latania Śmiertniki Zębacze osiągają później niż inne gatunki smoków.

Pisklęta Śmiertników tak jak dorosłe osobniki mają niezwykły zmysł węchu - znane są przypadki, w których potrafiły wywęszyć Berserka z odległości ponad 100 stóp.

Młode Śmiertniki Zębacze pojawiają się w krótkometrażówce Prezent Nocnej Furii oraz w grach.

Koszmar Ponocnik

Symbol Osobny artykuł: Koszmar Ponocnik (pisklę)
Młode Koszmary Ponocniki posiadają już zdolność samozapłonu i wykluwają się z jaj w ogniu o bardzo wysokiej temperaturze. Mają bardzo duże oczy w stosunku do głowy oraz dość duże skrzydła - te jednak są zbyt słabe, aby smok mógł dobrze latać. Ciało ma proporcje bardzo zbliżone do dorosłych osobników.

Młode Koszmary Ponocniki pojawiają się w krótkometrażówce Prezent Nocnej Furii oraz w grach.

Gronkiel

Symbol Osobny artykuł: Gronkiel (pisklę)
Pisklęta Gronkla również proporcjami są podobne do dorosłych osobników, jednak ich skóra ma mniej zgrubień i wypustek. Barwa ich ciała jest znacznie jaśniejsza niż u dorosłych osobników. Ponieważ jaja eksplodują podczas wyklucia, matki najczęściej wrzucają jaja do wody, by tam się wykluły, powodując jak najmniej zniszczeń w otoczeniu. Wyklute pisklę samodzielnie wypływa na powierzchnię wody.

Młode Gronkle pojawiają się w krótkometrażówce Prezent Nocnej Furii, w filmie Jak wytresować smoka 2 oraz w grach.

Zębiróg Zamkogłowy

Symbol Osobny artykuł: Zębiróg Zamkogłowy (pisklę)
Zębirogi jako młode osobniki są bardzo przyjacielskie i lubią się bawić. Ich szyje są krótkie i grube w stosunku do reszty ciała. Poza tym, tylko jedna głowa posiada zdolność ataku, a jak wiadomo, tylko dwie tworzą komplet. Podczas gdy jedna może ziać gazem, druga nie może go podpalić.

Młode Zębirogi Zamkogłowe pojawiają się w krótkometrażówce Prezent Nocnej Furii oraz w grach.

Gromogrzmot

Symbol Osobny artykuł: Gromogrzmot (pisklę)
Oprócz dużych oczu, małe Gromogrzmoty mają proporcjonalne ciała i są podobne do dorosłych osobników. Posiadają ostre zęby. Mają zdolność do wytwarzania fali dźwiękowej, jednak nie jest tak potężna i niebezpieczna jak u dorosłych osobników. Jest w stanie jednak odstraszyć wroga lub spowodować dość duże zniszczenie. Młode Gromogrzmoty są jednymi z nielicznych młodych smoków, które potrafią dobrze latać.

Młode Gromogrzmoty pojawiają się w serialu, pierwszy raz w odcinku Bim! Bam! Bom!, oraz w grach. Poznane pisklęta tego gatunku to m.in. Bim, Bam, Bom i Lil Lullaby.

Szeptozgon

Tuż po wykluciu się, młode Szeptozgony mają ostre, obracające się zęby. Posiadają maleńkie, krótkie ciała i prawdopodobnie są zupełnie ślepe. Potrafią już jednak dobrze latać oraz tworzyć małe tunele. Młode Szeptozgony są gwałtowniejsze niż dorosłe, ponieważ nie umieją jeszcze w pełni panować nad swoimi umiejętnościami.

Młode Szeptozgony pojawiają się w serialu, pierwszy raz w odcinku Żyj i pozwól latać, oraz w grach.

Tajfumerang

Tajfumerangi rodzą się z ostrymi, wykształconymi szponami, zębami i rogami. Ich szyje są krótkie, skrzydła małe w stosunku do ciała - w porównaniu do dorosłych osobników - jednak pozwalają smokom latać. Młode Tajfumerangi są jednymi z nielicznych młodych smoków, które potrafią dobrze latać.

Młode Tajfumerangi pojawiają się w serialu, po raz pierwszy w odcinku Okrutna parka, oraz w grach. Poznane pisklęta tego gatunku to m.in. Płomień, siostra Płomienia i brat Płomienia.

Szponiak

Młode Szponiaki mają duże oczy. Skrzydła są stosunkowo niewielkie, za to łapy dość duże. Pisklęta mają proporcjonalne ciała i są bardzo podobne do dorosłych osobników. Są to jedne z nielicznych młodych smoków, które potrafią dobrze latać.

Młode Szponiaki pojawiają się w filmie Jak wytresować smoka 2 oraz w grach.

Śmiercipieśń

Młody Śmiercipieśń przypomina znacznie pomniejszoną wersję dorosłego osobnika, choć jego ciało nie jest tak wydłużone, a przez to bardziej proporcjonalne. Od pierwszych chwil życia pluje bursztynem i śpiewa, szybko uczy się nowych melodii. Pisklę porusza się na czterech kończynach.

Młody Śmiercipieśń pojawia się w serialu, po raz pierwszy w odcinku Wiercipieśń, oraz w grach. Poznane pisklę tego gatunku to Garffiljorg.

Eruptodon

Pisklę Eruptodona w zasadzie nie różni się niczym w wyglądzie od dorosłego osobnika - wygląda dosłownie jak jego pomniejszona wersja. Jedyną odmienną cechą są nieproporcjonalne do reszty ciała, zbyt duże oczy.

Młody Eruptodon pojawia się w serialu, po raz pierwszy w odcinku Ogniowa Burza (część 1), oraz w grach. Poznane pisklę tego gatunku to Nowy Protektor.

Zbiczatrzasł

Młode Zbiczatrzasły od pierwszych dni wyklucia są niezwykle podobne do dorosłych osobników. Ciało jest tak samo smukłe i zachowuje niemal wszystkie proporcje - z wyjątkiem skrzydeł, które wydają się dużo większe niż u wyrośniętego smoka. Zbiczatrzasły rodzą się ślepe i pozostają takie jeszcze jakiś czas po wykluciu.

Młode Zbiczatrzasły pojawiają się w serialu, po raz pierwszy w odcinku Aniołki Sączysmarka, oraz w grach. Poznane pisklę tego gatunku to Skrzydlatek.

Night Light

Symbol Osobny artykuł: Night Light
Pisklęta są krzyżówką Nocnej Furii i Białej Furii, dlatego posiadają wymieszane cechy obu tych gatunków. Ich ubarwienie jest biało-czarne, u jednego z piskląt dominuje kolor biały, zaś u pozostałych dwóch czarny. Spody łapek są różowe. Oczy mają w barwie zielonej lub niebieskiej.

Młode Night Lights pojawiają się w epilogu filmu Jak wytresować smoka 3 oraz w grach. Poznane pisklęta tego gatunku (oraz prawdopodobnie jedyne) to potomstwo Szczerbatka i Białej Furii.

Pisklęta występujące tylko w grach

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk zostały ukazane wszystkie pisklęta z każdego gatunku. Są one stadium "przejściowym", w trakcie którego gady nie moją zbierać surowców (okres ten trwa do 4 poziomu).
Z kolei w grze School of Dragons stadium pisklęcia trwa aż do 5 poziomu. Natychmiastowe przeistoczenie z pisklaka do nastolatka kosztuje 250, a do dorosłego 500 diamentów.
Wyjątkiem, który nie został pokazany w powyższych grach, są Nocna i Biała Furia, których pisklęta pojawiają się wyłącznie w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising (w pozostałych dwóch grach od początku są dorosłe).

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki