FANDOM

Smoczy Dom

Smoczy Dom

Smoczy Dom (ang. Dragon House) — sporych rozmiarów budynek wybudowany specjalnie dla smoków w centrum wioski Berk po zawarciu z nimi pokoju.

Wygląd

Smoczy Dom to wysoka konstrukcja ze spadzistym dachem, zawierająca kilka pięter, na których przesiadują smoki. Pod samym dachem znajduje się małe, niskie pięterko dla Straszliwców Straszliwych. Poniżej mają swoje legowiska Śmiertniki Zębacze. Przy ziemi znajdują się nisze dla Gronkli.

W przeciwieństwie do innych budynków w wiosce Berk, na Smoczym Domu nie są widoczne motywy smoków, ale drewniane wizerunki wikingów.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Smoczy Dom święta

Smoczy Dom dekorowany na święta

Smoczy Dom powstał pod koniec filmu Jak wytresować smoka, prawdopodobnie w tym samym czasie, kiedy Czkawka leżał nieprzytomny w swoim domu. Kiedy chłopak obudził się i wyszedł na zewnątrz, ujrzał ten budynek zapełniony różnymi smokami - Gronklami, Śmiertnikami Zębaczami, Koszmarami Ponocnikami.

Prezent Nocnej Furii

Smoczy Dom pojawia się również w specjalnej krótkometrażówce Prezent Nocnej Furii, kiedy jest strojony na zbliżające się święta, podobnie jak inne budynki na Berk.

Ciekawostki

Zobacz też