FANDOM

Krzyż Berk
Smoczy klejnot
Smoczy Klejnot (ang. Dragon Jewel; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - najważniejsza z dziesięciu królewskich rzeczy zaginionych, posiadająca ogromną moc unicestwienia wszystkich smoków. Pojęcie Klejnotu pojawia się w powieściach.

Insygnium to stanowi dość mały wisiorek. Jest to okrągły kawałek bursztynu zawieszony na złotym łańcuchu, bogato zdobiony.

Według Kła Wodena, Smoczy Klejnot ma moc zgładzenia całej smoczej rasy. Z tego powodu jest bardzo dobrze ukryta i przez wiele pokoleń nikt nie potrafił jej odnaleźć.

W bursztynie uwięzione są dwa smoki, zastygłe w czasie walki. Jeden z nich zainfekowany jest chorobą, która, jeśli zniszczyłoby się Klejnot, wydostałaby się na zewnątrz i w niedługim czasie doprowadziłaby do zagłady całej smoczej rasy.

Historia

How to Seize a Dragon's Jewel

Alvin Przechera i jego matka Ekscelina, chcąc odnaleźć Smoczy Klejnot w Krainie Niewolników Szpetnych Zbirów, rozkazują Niewolnikom z Mrocznego Więziena go szukać. Czkawka odnajduje go w jamie potwora.

How to Fight a Dragon's Fury

Kiedy Czkawka zostaje koronowany na króla, Strażnicy Wyspy Jutra mówią mu, jak użyć Smoczego Klejnotu. Okazuje się jednak, że ten zdobyty przez Czkawkę jest fałszywy, a prawdziwy, jak chłopiec później odkrywa, został ukryty w jednym ze szczypiec homara w naszyjniku Śledzika. Za jego pomocą próbuje dojść do porozumienia z Furiatem, ponieważ jest to jedyna rzecz, której wielki smok się boi. Alvinowi podczas bitwy udaje się przejąć Klejnot. Usiłuje go rozbić, lecz ostatecznie Czkawka odzyskuje go i ratuje przed zniszczeniem. Początkowo ma zamiar oddać go smokom, by utopiły go na dnie oceanu. Ostatecznie, w epilogu Czkawka ujawnia, że rozkazał, aby ukryć Smoczy Klejnot w jego grobowcu. Uznał, że tam będzie najbezpieczniejszy.