FANDOM

Smoczy Miecz (ang. Endeavour) — miecz Halibuta Straszliwej Czkawki Trzeciego, który po raz pierwszy posiada w książce Jak zostać piratem. Jedna z królewskich rzeczy zaginionych.

Opis

Miecz wygląda niepozornie i niezachęcająco, jednak jest niezawodny i zawsze sprawdza się nawet w najtrudniejszych chwilach.

Historia

Miecz początkowo należał do Srogobrodego Upiora, był to jego ulubiony oręż. Pozostawił go w podwodnej jaskini razem z resztą swojego skarbu. Kiedy Czkawka, Śledzik i Alvin Przechera trafili do tej jaskini, a Alvin zaatakował Czkawkę, Osesek wziął w pysk miecz i podał go Czkawce, by miał czym walczyć. Miecz nie wyglądał zachęcająco, jednak pozwolił Czkawce odkryć swój talent do walki mieczem lewą ręką. 

Kiedy uciekli z jaskini, Czkawka wziął miecz ze sobą. Gdy przyśnił mu się sam Srogobrody Upiór, który przemówił do niego, Czkawka znalazł na mieczu otwór, w którym ukryty był kawałek papieru, zawierający testament mężczyzny. Zapisane tam było między innymi, że miecz powinien należeć do prawowitego dziedzica Srogobrodego Upiora, którym był Czkawka (chociaż wszyscy myśleli, że jest nim Smark Świński Ryj). Miecz pojawia się później we wszystkich książkach jako miecz należący do Czkawki. Walczył nim przeciwko Alvinowi, Norbertowi Szajbusowi, a także Szkaradnemu Bibliotekarzowi.

Miecz, wraz z pozostałymi Insygniami znajdującymi się w posiadaniu Czkawki, został mu zabrany przez Alvina Przecherę w książce How to Steal a Dragon's Sword. W powieści How to Fight a Dragon's Fury, trafił z powrotem w ręce prawowitego Władcy, Czkawki.