FANDOM

Smocza miętka

Czkawka ze smoczymiętką

Smoczymiętka (ang. Dragon Nip) — roślina rosnąca na wyspie Berk. Jest to wysoka, jasnozielona trawa, która dorasta do pasa dorosłego wikinga. Działa na smoki podobnie jak kocimiętka na koty.

Działanie

Czkawka odkrył działanie smoczymiętki podczas pierwszych lotów na Szczerbatku. Gdy smok wpadł w trawę, zamiast wstać, zaczął się w niej tarzać. Później okazało się, że nawet sam zapach smoczymiętki powoduje rozkojarzenie smoków.

Jednym z nielicznych smoków, na które roślina nie działa, jest Szeptozgon.

Historia

Vlcsnap-2012-11-11-00h06m44s110

Czkawka oswaja Gronkiela za pomocą smoczymiętki

W filmie Jak wytresować smoka Czkawka wykorzystuje roślinę do poskromienia Gronkla na smoczym szkoleniu. Kiedy chłopak wyciąga przed siebie rękę z trawą, atakujący go smok natychmiast się zatrzymuje i uspokaja.

W odcinku Co kryją smoki Czkawka próbuje użyć smoczymiętki, by uspokoić grasującego po Berk Szeptozgona. Okazuje się jednak, że roślina nie działa na smoka i powoduje u niego co najwyżej kichnięcie.

W odcinku Bim! Bam! Bom! Śledzik używa smoczymiętki, aby uspokoić nią małe Gromogrzmoty - Bima, Bama i Boma.

W odcinku Wiercipieśń Śledzik ponownie sięga po roślinę - tym razem w celu uspokojenia i uśpienia małego Śmiercipieśnia - Garffiljorga.

W książkach

W książkach jest to żółta substancja, która ma podobny wpływ na smoki jak alkohol na ludzi, a jej celem jest uśpienie smoka. Pojawia się po raz pierwszy w powieści How to Ride a Dragon's Storm, gdzie Osesek i Wichura kradną ją z kuchni, piją i upijają się.

W grach

School of Dragons

W grze School of Dragons, smoczymiętka jest potrzebna do wykonania kilku zadań. Służy także do zabawy ze smokiem, jednak nie podnosi ona znacznie zadowolenia. Można ją zasadzić na farmie. Jedna sadzonka kosztuje 12 monet, a po zebraniu otrzymuje się 2 sztuki rośliny.

Ciekawostki

  • Gdy w odcinku Słodka Heathera (część 2) Astrid podsuwa jeźdźcom pozornie bezsensowny plan, Śledzik twierdzi, że chyba "najadła się smoczymiętki".
  • Jeźdźcy prawdopodobnie czerpią smoczymiętkę z ogromnej łąki, całkowicie porośniętej rośliną.

Galeria