FANDOM

Smok Śmierdziel (ang. Stinkdragon) — gatunek smoka pojawiający się w książkach Cressidy Cowell.

Oficjalny opis

Technika obronna Smoka Śmierdziela jest bardzo podobna do techniki skunksa. Gdy narusy się jego spokój lub gdy smok poczuje się zagrożony, otwiera pysk i wydziela śmierdzący obłoczek zawiesiny, którą zrasza ofiarę. Gdy cię to spotka, nikt się do ciebie nie zbliży przynajmniej przez tydzień. A przez pierwsze 48 godzin smród jest tak niewymownie okropny, że nikt fizycznie nie będzie mógł do ciebie podejść.[1]

Wygląd

Barwa skóry smoka przypomina ubarwienie tygrysa - jest zazwyczaj pomarańczowe w czarne pasy. Osiąga niewielkie rozmiary, jednak znany jest jeden okaz, który wyrósł na ogromnego morskiego smoka. Rodzą się natomiast malenkie. 

Z ciała wyrastająl liczne długie, czerwone kolce. Ogon, podobnie jak w przypadku większości gatunków, zakończony jest trójkątnym kolcem. Średniej wielkości skrzydła umożliwiają latanie. 

Pysk jest wydłużony, oczy niewielkie i zwężone. Z tyłu głowy wyrasta coś, co przypomina uszy.

Umiejętności

W swoich metodach ataku przypomina skunksa. Jeśli się zdenerwuje albo poczuje zagrożony, otwiera swój pysk i rozpryskuje substancję, która przemacza ofiarę. Substancja ta sprawia, że ofiara śmierdzi wystarczająco okropnie, by nikt się do niej nie zbliżał przez tydzień.

Oprócz tego jednak nie są groźne, ponieważ nie posiadają żadnych elementów ataku, które mogłyby zabić lub w inny sposób powalić ofiarę. Mimo to lepiej unikać tych smoków. 

Zachowanie

Smoki składają jaja w ciepłych smoczych odchodach.

Znane smoki

Pojawienie się

Zobacz też

Przypisy

  1. Cowell Cressida, Drapieżne smoki dla początkujących, Wydanie I, Kraków, SIW Znak, 2019, rozdz. Sylwetki smoków.