FANDOM

Sparks and Spew (brak polskiego tłumaczenia) — tytaniczny smok będący przedstawicielem gatunku Zębiróg Zamkogłowy. Pojawia się w krótkiej historyjce obrazkowej opublikowanej m.in. na Facebooku oraz Tumblrze pod tytułem To Tame a Titan!, a także w grze DreamWorks Dragons: Titan Uprising.

Wygląd

Sparks and Spew ubarwieniem przypomina Jota i Wyma - tak jak smok bliźniaków, ten Zębiróg ma zielone łuski z kremowym podbrzuszem, kolce zaś są bordowe.

Historia

Smok ten zagrażał zniszczeniem wyspie Berk, ponieważ jego dwie głowy nie mogły podjąć jednomyślnej decyzji, co pożreć: górskie owce czy ryby. Niefortunnie Berk znalazło się na drodze smoka. Historia zaznacza fakt, że tytaniczne Zębirogi mogą przejawiać większe problemy z osiągnięciem porozumienia pomiędzy obiema głowami, które stają się bardziej od siebie niezależne.

Problem rozwiązują bliźniaki Mieczyk i Szpadka. Z łuski tytanicznego Zębiroga tworzą monetę i grawerują na jej jednej stronie symbol fali, na drugiej zaś płomieni. Sparks and Spew zdaje się rozumieć zamysł, polegający na tym, że w razie nieporozumień smok musi po prostu rzucić monetą i przystanąć na wersję, którą pokaże. Zabierają ją ze sobą, opuszczając Berk.

W grach

DreamWorks Dragons: Titan Uprising

Jeśli zażyłość rodzi pogardę, to jest to podwójnie prawdziwe dla Spark i Spew. Te dwie głowy spędziły razem tak dłużo czasu, że ciągle się kłócą i nigdy się nie zgadzają. Jedynym momentem, w którym Sparks i Spew działają wspólnie, jest podejmowanie decyzji przez rzucenie ogromną smoczą łuską jak monetą!
Niezdecydowane do tego stopnia, że trwały w bezczynności, Sparks i Spew były prawie uziemione przez ich spory - dopóki Czkawka nie wymyślił sztuczki ze łuską-monetą. Od tamtej pory stali się oddani - i wdzięczni - obrońcom Berk. Niezależnie od tego, czy ich "moneta" wyląduje jedną, czy drugą stroną, Sparks i Spew zawsze będą lecieć u oboku Smoczych Jeźdźców!

—opis z gry (nieoficjalne tłumaczenie)

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier