FANDOM

Artykuł

Speedy (brak polskiego tłumaczenia) — smok, młody przedstawiciel gatunku Szybki Szpic, pojawiający się w odcinku Odkrycia chodzą parami. Imię nadał mu Mieczyk.

Wygląd

Smok wygląda jak każdy inny przedstawiciel swojego gatunku. Ma zieloną skórę, mocne tylne kończyny, długi ogon zakończony żądłem. Jedyne, co go wyróżnia wśród innych przedstawicieli swojego gatunku, to mniejszy wzrost, spowodowany młodym wiekiem smoka.

Charakter

Smok ten z początku jest nieufny i agresywny, podobnie jak inni przedstawiciele tego gatunku. Jednak gdy Czkawka udziela mu pomocy, Speedy staje się ufny i przyjacielski, szczególnie wobec Śledzika, który zajmuje się nim i go szkoli. Jest również bardzo lojalny wobec swoich tymczasowych opiekunów, których uznaje za swoje drugie stado. Jednak nadal bywa drażliwy i może zaatakować, gdy uzna, że jest zagrożony. Atakuje wtedy wszystko w zasięgu wzroku i trzeba go obezwładnić niczym dzikiego smoka.

Zdolności

  • Bieganie po wodzie: Speedy jest jednym z niewielu Szybkich Szpiców, które wykształciły błony pławne między pazurami łap, dzięki której może biegać po wodzie.
  • Szybkość: jak każdy Szpic, Speedy potrafi biegać z olbrzymią prędkością.
  • Jad: smok posiada jad w ogonie, jednak ze względu na jego młody wiek nie jest on tak silny jak u innych poznanych osobników i powoduje tylko częściowy paraliż ciała ofiary.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Ranny Speedy

Ranny Speedy

Speedy pojawia się w odcinku Odkrycia chodzą parami. Gdy Czkawka testuje prototyp kostiumu do szybowania, słyszy ryk smoka. Jeźdźcy lokalizują stworzenie, którym okazuje się młody Szybki Szpic. Ma on uszkodzoną nogę i nie może biegać. Czkawka, mimo sprzeciwu Sączysmarka, postanawia pomóc zwierzęciu i pomimo problemów ze zbliżeniem się do niego (smok jest nieufny i atakuje jeźdźców, ofiarą jego żądła pada Szpadka) udaje mu się unieruchomić uszkodzoną kończynę gada tak, że Szpic może stanąć na nogi. Wdzięczny smok nawiązuje więź z Czkawką. Wtedy też Mieczyk nadaje mu imię.

Jeźdźcy zabierają smoka na Koniec Świata, gdzie opiekę nad nim sprawuje Śledzik. Pomimo początkowych trudności udaje mu się znaleźć ze smokiem płaszczyznę porozumienia, a nawet rozpocząć trening. Więzi nie niszczy nawet Sączysmark, który celowo rozdrażnia małego smoka. Gad, sprowokowany, zaczyna atakować wszystkich dookoła i jeźdźcy są zmuszeni zamknąć go w klatce (ofiarą ponownie pada Szpadka, a poza nią także Wym). Podczas kolejnych etapów leczenia i szkolenia Śledzik odkrywa nieznaną wcześniej umiejętność, wykształconą przez część Szybkich Szpiców - bieganie po wodzie.

Speedy vs Alfa

Speedy zwraca się przeciwko swojemu stadu

Kiedy Śledzik idzie donieść o swoim odkryciu Czkawce, Sączysmark i Szpadka dosiadają Hakokła i porywają smoka, chcąc zwrócić go jego stadu. Nie udaje im się jednak dotrzeć na miejsce przed zachodem słońca i mały Szpic, jak wszystkie smoki z jego gatunku aktywny w nocy, budzi się. Bez trudu rozrywa liny, którymi jest skrępowany, po czym żądli Hakokła w prawe skrzydło, wskutek czego smok nie jest w stanie dalej lecieć i spada na ziemię. W tym stanie znajdują ich pozostali jeźdźcy. W tym momencie dochodzi do ataku stada Szybkich Szpiców. Nieoczekiwanie Speedy zwraca się przeciwko swoim krewnym, w tym przeciw przywódcy stada, stając, ku wielkiemu zaskoczeniu Sączysmarka, w jego obronie. Jednak po zagnaniu stada do wody i przepędzeniu go Czkawka pozwala Speedy'emu odejść razem z pobratymcami.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier