FANDOM

Storehouse island 1

Spichlerz (ang. Storehouse) jest budowlą, w której Wandale trzymają między innymi broń oraz zapasy żywności. Pierwszy spichlerz powstaje na wyspie Storehouse Island, jednak wybudowano ich więcej.

Historia

Spichlerz został wybudowany przez Sączyślina, który w ten sposób pragnął wykazać się przed wodzem, Stoickiem Ważkim. Budowla powstała około miesiąca przed wydarzeniami z odcinka Wszystko zostaje w rodzinie. Sączyślin znalazł idealną jego zdaniem wyspę, bezludną i odpowiednio oddaloną od Berk. Jednak niedługo po ukończeniu budowy Sączyślina zaczął nękać dziki Paszczogon, mieszkający na wyspie.

Stoick i Sączyślin kłócą się odnośnie tego, czy zostać na wyspie i bronić spichlerza, czy opuścić go i nie zakłócać spokoju dzikich smoków. Ostatecznie podejmują walkę z Paszczogonem, gdy jednak pojawiają się trzy inne smoki, Sączyślin przyznaję rację wodzowi, mówiąc, że spichlerz może być odbudowany w jakimkolwiek innym miejscu. Stoick zabiera wiszącą nad wejściem literę "S", symbol spichlerza oraz Jorgensonów.

W odcinku Sączyfoch okazuje się, że Sączyślin odbudował spichlerz na innej wyspie. Podczas oficjalnego otwarcia obecny jest całe plemię Wandali. Stoick uznaje zasługi Sączyślina dla całego klanu.

W odcinku Straszna cieśnina, Astrid wysyła Drużynę A do spichlerza, by pobrali zapasy żywności dla głodujących wikingów.