FANDOM

Stinger (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek dużego smoka, który pojawia się jedynie w How to Train Your Dragon Live Spectacular. Nie odgrywa tam znaczącej roli.

Wygląd

Na pierwszy rzut oka, Stinger postawą przypomina Śmiertnika Zębacza, a samo zwierzę bardziej przypomina dinozaura, aniżeli faktycznego smoka. Z tyłu jego masywnej głowy znajduje się kostna kryza z krótkimi kolcami znajdującymi się również z tyłu żuchwy gada.

Stinger nie ma przednich kończyn, a zamiast tego posiada parę wręcz śmiesznie nieproporcjonalnych skrzydeł - wątpliwe jest, zważywszy na ich rozpiętość, czy umożliwiają smokowi lot. Nogi są długie i masywne, z pojedynczym paliczkiem w miejscu kości stępu. Na końcu ogona znajdują się aż cztery żądła, dwa na każdą jego stronę, od której pochodzi nazwa gatunku.

Siedlisko i dieta

Jako że jedyne osobniki pojawiły się w How to Train Your Dragon Live Spectacular, nie jest znane ich naturalne środowisko.

Stingery, tak jak większa część smoczej populacji, są mięsożerce i nie pogardzą jakimkolwiek rodzajem mięsa, zwierzęcego bądź ludzkiego.

Zachowanie i tresura

Jak pokazał spektakl, w którym gatunek ten występuje, tresura jest możliwa w przypadku tego smoka. Kluczem do tego jest utrzymywanie zawziętego kontaktu wzrokowego ze zwierzęciem oraz podrapanie Stingera pod szczęką podczas budowania więzi.

Moce i umiejętności

Żądło

Smok na końcu swojego ogona posiada dwie pary żądeł (przypominające nieco żądło skolopendry). Nie jest znane ich zastosowanie, lecz można przypuszczać, że posiadają w sobie jad, który w jakiś sposób działa na przeciwnika, jeśli dostanie się do jego krwiobiegu.

Szybkość

Widea pokazują, że Stinger (przynajmniej jako młody) potrafi poruszać się niezwykle szybko, co zawdzięcza najpewniej swojej opływowej budowie ciała oraz silnym kończynom.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

How to Train Your Dragon Live Spectacular

Smok odgrywa niewielką rolę w show. Jeden z niewielu jego występów jest tuż przed tym, jak wikingowie z Akademii po raz pierwszy mierzą się z Gronkielem. W tej scenie mają oni trudności w walce ze smokami, z których jednym jest Stinger. Po zakończeniu spektaklu można było spostrzec, jak niektórzy wikingowie bawią się piłką z dwoma przedstawicielami tego gatunku.

Jeden Stinger pojawia się także sporadycznie poza teatrem, spacerując z wikingiem, takim jak na przykład Czkawka, promując przy tym sam pokaz.

Ciekawostki

  • Głowa smoka jest podobna do Egg Bitera.
  • Stinger to także imię jednego z Decepticonów z filmu Transformers: Wiek zagłady.

Galeria

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipperSkrillknapper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki