FANDOM

Krzyż Berk

Strzebla potokowa (ang. Minnow) — gatunek ryby zamieszkujących wody Archipelagu, pojawiający się w grze School of Dragons.

Wygląd

Strzebla jest najmniejszym gatunkiem ryby występującym w grze. Wygląda dość pospolicie - ma wąskie, podłużne ciało zakończone rozwidlonym ogonem, krótkie płetwy brzuszne oraz odbytowe oraz niewielką płetwę grzbietową. Jej łuski mienią się jasnymi barwami żółci oraz zieleni. Oczy ryby są okrągłe, czarne i stosunkowo duże.

Znaczenie

Rybki te są spożywane nie tylko przez wikingów czy smoki, ale także przez inne, nawet niewiele większe gatunki ryb. Strzeblami potokowymi można posłużyć się jako przynętą podczas wędkowania, a ich użycie pozwala łapać większe ryby, niż te łowione zwykłą przynętą. Można też nakarmić nimi smoka, ale nie jest to opłacalne - dodają tylko 1 punkt do sytości smoka.

Siedlisko

Strzebla potokowa jest rybą słodkowodną, więc można złowić ją w rzekach, potokach (od których wzięła się nazwa tej odmiany) oraz niewielkich jeziorach na lądzie. W School of Dragons można złowić je w lokalizacji School.

Pojawienie się

School of Dragons

Strzebla potokowa jest jednym z licznych gatunków ryb, które można kupić lub złowić w internetowej grze. Można jej użyć jako przynętę dla większych ryb, dać do zjedzenia swojemu smokowi (zaspokaja jego głód w bardzo małym stopniu), wykorzystać do misji lub zachować do sprzedania Johannowi Kupczemu.

Zobacz też