FANDOM

Szablozębny Smok Pociągowy (ang. Sabre-Tooth Driver Dragon) — jeden z większych, wierzchowych gatunków smoków. Pojawia się w książkach Cressidy Cowell.

Oficjalny opis

Szablozębe Smoki Pociągowe to olbrzymie, podobne do lwów smoki, które nie zapadają w sen zimowy i dlatego są bardzo przydatne, ponieważ zaprzężone w sanie służą wikingom zimą jako zwierzęta pociągowe. Słyną z tego, że pożerają swoich właścicieli.[1]

Wygląd

Gatunek ten jest potężnie zbudowany, osiąga rozmiary dwukrotnie większe od lwa. Ma białą barwę skóry. Jego łapy zakończone są licznymi, długimi i bardzo niebezpiecznymi dla człowieka pazurami. Podobnie z tyłu głowy wyrastają długie kolce, zaś z górnej szczęki dwa okazałe kły. 

Duże skrzydła o nieco ciemniejszej niż ciało barwie, umożliwiają smokowi latanie, choć ten znacznie sprawniej i szybciej biega po lądzie dzięki silnie umięśnionym łapom.

Zachowanie

Smoki te z natury są spokojne, jednak nie należy im bezgranicznie ufać. 

Tresura

Wytresowane osobniki wykorzystywane są do ciągnięcia śnieżnych sań. Są posłuszne swoim właścicielom i dość spokojne, jednak znane są przypadki, w których pożerały swoich właścicieli.

Historia

Kilkoro przedstawicieli tego gatunku pojawia się w powieści Jak złamać smoczą klątwę, gdzie ciągną sanie młodzieży biorącej udział w wyprawie narciarskiej z polowaniem z łukami. Jeden z nich, Jednooki, ciągnie sanie Czkawki i Śledzika. Później, podczas wyprawy Czkawki i Kamikazi na wyspę Histeryków, Jednooki towarzyszy im i pomaga w poszukiwaniu Kartofla.

Znane smoki

Ciekawostki

  • W odróżnieniu od wielu innych gatunków, smok ten nigdy nie zapada w sen zimowy. 

Zobacz też

Przypisy

  1. Cowell Cressida, Jak złamać smoczą klątwę, Wydanie I, Kraków, SIW Znak, 2019, str. 24.