FANDOM

Artykuł
- Zabrałeś dzieciaka na bitwę?

- A z kim miałem go zostawić?

Czkawka i Śledzik, Jak wytresować smoka 3

Sztukaśledź (ang. Fishmeat) — pisklę Sztukamięs z gatunku Gronkiel. Pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 3. Jego opiekunem jest Śledzik Ingerman

Imię

Imię smoka jest krzyżówką imienia "Sztukamięs" i "Śledzik", z których pierwsze jest imieniem matki smoka, a drugie - imieniem jej jeźdźca i opiekuna pisklaka.

Wygląd

Sztukaśledź jest pisklęciem z gatunku Gronkiel. Ma ogromne, żółte i ciekawe świata oczy. Ciało smoka jest brązowo-beżowe.

Charakter

Sztukaśledź jest wesołym smokiem i uwielbia zabawę, jak na pisklę przystało. Cechuje się odwagą, potrafi przybrać groźny wyraz pyska, by przestraszyć wroga, ale zazwyczaj jest pozytywnie nastawiony do otaczających go ludzi i smoków, i chce się z nimi zaprzyjaźniać. Jest bardzo żywiołowy i energiczny.

Historia

Jak wytresować smoka 3

Sztukaśledź jest pisklęciem Sztukamięs, które przyszło na świat między drugim a trzecim filmem. Nie wiadomo, jak licznego potomstwa doczekała się smoczyca, jednak akurat tym opiekuje się Śledzik. W swojej nowej zbroi posiada kieszeń przeznaczoną do noszenia pisklęcia.

Httydthwtrailer 2 50

Śledzik zabiera Sztukaśledzia na bitwę, ponieważ nie był w stanie znaleźć dla niego opieki na ten czas. Wzbudziło to zdziwienie i niesmak Czkawki. Po misji ratunkowej, jeźdźcy sprowadzają do wioski między innymi smoka z gatunku Wyrwiflak Szkarłatny. Smok ten od razu po przybyciu na Berk zaprzyjaźnia się z małym Gronklem i staje się wobec smoczka bardzo opiekuńczy.

Sztukaśledź towarzyszy Śledzikowi nieustannie, podróżując w swojej kieszeni najczęściej na plecach Śledzika, a czasami, głównie podczas walk, z przodu.

Ciekawostki

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier