FANDOM

Tłuszczoskrzydły (ang. Blubberwing; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — gatunek smoka, który pojawia się jedynie w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Tłuszczoskrzydły przypomina buldoga i Gronkla. Jego tułów i głowa są okrągłe. Posiada niewielkie łapy i długie skrzydła, zazwyczaj opadnięte. Na jego ciele można zauważyć liczne wypustki. Barwa skóry smoka zwykle jest żółta lub brązowa.

Moce i umiejętności

Tłuszczoskrzydły słynie ze swojej bardzo grubej warstwie tłuszczu, dzięki czemu potrafi zachować ciepło nawet w bardzo zimnym klimacie. Jego główną bronią jest ciężkie cielsko, którym może rzucić się na ofiarę i skutecznie ją unieruchomić. Jednak waga przeszkadza w szybkim bieganiu po ziemi, prawdopodobnie również w lataniu.

Historia

Tłuszczoskrzydły nigdy nie pojawił się książkach Cressidy Cowell, ale został wspomniany.

W książce How to Ride a Dragon's Storm okazało się, że smoczy tłuszcz Tłuszczoskrzydłego jest pozyskiwany przez Kudłatych Chuliganów i Włamywaczki i używany, aby wikingowie nie tracili ciepła. Został on użyty podczas Międzyplemiennych Zawodów Pływackich.

Ciekawostki

Zobacz też