FANDOM

Mystery class

Klasyczny symbol

Tajemnicza klasa (ang. Mystery Class) — jedna z kilku jednostek klasyfikacji smoków stworzonych przez Wandali.

Charakterystyka

Klasa ta gromadzi głównie gatunki smoków, które nie zostały dokładnie zbadane ani poznane. Mimo że z czasem części z nich przyjrzano się lepiej, większość nie została przeklasyfikowana. Zaliczają się do niej również smoki, którym trudno przyporządkować cechy charakteryzujące gatunki z pozostałych klas.

Zazwyczaj mają wyjątkowe zdolności, takie jak na przykład umiejętność kamuflowania się (Zmiennoskrzydły), budowanie uzbrojenia z kości martwych smoków (Gnatochrup) czy wytwarzanie maskującego dymu (Zaduśny Zdech), których wikingowie po prostu nie rozumieją.

Symbol

Mystery Class

Nowy symbol

Klasycznym symbolem klasy jest Zmiennoskrzydły z podwiniętym, skręconym ogonem, zasłaniający się skrzydłem. Jego pozycja przypomina kształt znaku zapytania, podkreślając tajemniczy charakter klasy. Symbol ten, zaraz po symbolu klasy uderzeniowej, pojawia się dość często.

Nowy symbol również kładzie nacisk na zagadkowość gatunków, które znajdują się w tej grupie. Przedstawia on dwa znaki zapytania, jeden w centrum emblematu i drugi, mniejszy, ukryty nieco za nim. Całość otoczona jest cienką obręczą.

Przynależne gatunki

Gatunki przeklasyfikowane

Gatunki smoków dawniej należące do klasy tajemniczej:

Ciekawostki