FANDOM

Tajniak (ang. Sleuther) — smok, przedstawiciel gatunku Potrójny Cios, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Potrójny cios, oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Imię nadał mu Mieczyk.

Wygląd

Tajniak nie różni się niczym od innych smoków swojego gatunku. Jego łuski są koloru fioletowego, głównie na pysku, grzbiecie i skrzydłach; tę barwę ma także jeden z jego ogonów oraz pazury. Posiada żółte podbrzusze, łapy i dwa ogony, a także zakończenia rogów. Ma intensywnie czerwone oczy z czarnymi, pionowymi źrenicami, wokół których widoczne są wąskie, żółte obwódki.

Charakter

Smok na początku jest bardzo agresywny. Podczas walki ze Szczerbatkiem dąży do tego, aby go zabić. Jednak gdy Szczerbatek wygrywa i decyduje darować mu życie, Tajniak okazuje mu wdzięczność i zmienia swoje nastawienie. Po uwolnieniu z areny smok wydaje się przyjazny. Jeźdźcy rozważają nawet zabranie go na Koniec Świata, gdzie smok wkrótce się osiedla, jednak ze względu na charakterystyczną dla tego gatunku drażliwość i gwałtowność, a także fakt, że w przeszłości był przez ludzi zmuszany do walk, nie pozwala jeźdźcom zbliżyć się do siebie, a nawet bywa wobec nich agresywny. Ostatecznie z pomocą klekoczących dźwięków udaje się go oswoić i przyzwyczaić do człowieka na tyle, że wkrótce Potrójny Cios zostaje wierzchowcem Dagura.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

TS 11

Walczący na arenie Szczerbatek i Tajniak

Smok po raz pierwszy pojawia się w odcinku Potrójny cios. Gdy Czkawka i Szczerbatek trafiają na walki smoków, Szczerbatek jest zmuszony mierzyć się z innymi gadami. Po pierwszej wygranej walce ze Zbiczatrzasłem, Łowca prowadzący walki przedstawia widzom najlepszego smoka, jakiego posiadają. Okazuje się nim Potrójny Cios. Podczas walki gad za wszelką cenę chce zabić Szczerbatka i przez jakiś czas utrzymuje przewagę nad Nocną Furią, jednak ostatecznie zostaje pokonany. Gdy Szczerbatek ma zamiar zadać ostateczny cios, okazuje litość przeciwnikowi i pomaga mu się uwolnić. Zwierzęta razem z pozostałymi smokami i jeźdźcami sprzeciwiają się Łowcom i przeganiają ich.

Uwolniony sleuther

Uwolniony Tajniak

Jeźdźcy zamierzają opuścić arenę i chcą uwolnić smoka, ale Potrójny Cios wydaje się niezdecydowany, gdyż, jak twierdzi Śledzik, był on przetrzymywany w niewoli zbyt długo i nie wie, co znaczy być wolnym. W końcu, z pomocą Szczerbatka, który pokazuje mu, jak wzlecieć w powietrze, smok decyduje się odlecieć z areny. Podczas lotu powrotnego Mieczyk nadaje mu imię - Tajniak. Gad wyraża swoją radość z wolności, na przemian zwijając się w kłębek i rozwijając się, a także wystawiając język, co z chęcią naśladuje Szczerbatek. Podąża za jeźdźcami na Koniec Świata.

W odcinku Na ślepo jeźdźcy próbują oswoić agresywnego, nieprzyzwyczajonego do kontaktu z człowiekiem Tajniaka, który nie pozwala im się do siebie zbliżyć, a nawet ich atakuje. Dopiero tymczasowo oślepiona Astrid orientuje się, że smok przed atakiem wydaje charakterystyczny dźwięk i może być na niego wyczulony. Z pomocą kolców Wichury naśladuje klekot ogonów smoka, dezorientując go, dzięki czemu jest w stanie podejść i go oswoić.

W odcinku Ogniowa Burza (część 2) Dagur ratuje Tajniaka przed Łowcami atakującymi Koniec Świata. Zyskuje tym jego zaufanie i zachęcony przez smoka, dosiada go. Odtąd zwierzę zostaje jego wierzchowcem i zastępuje ciężko zranionego w walkach o bazę jeźdźców Króla Demolki.

W odcinku Something Rotten on Berserker Island Tajniak towarzyszy Dagurowi podczas oprowadzania jeźdźców po Wyspie Berserków, a pod koniec pomaga w walce.

W odcinku W poszukiwaniu Oswalda... i kury Potrójny Cios i jego jeździec towarzyszą Czkawce i Śledzikowi w wyprawie na Vanaheim, które może być kryjówką Oswalda Zgodnopysznego. Tajniak wykazuje się tam brawurą, przedzierając się przez obronę Strażników.

W odcinku Grzechy przeszłości Tajniak ratuje od utonięcia Heatherę i Szpicrutę.

W odcinku A kto tu dowodzi?, gdy jeźdźcy przebywający na Caldera Cay dowiadują się o ataku na Wyspę Skrzydlatych Panien, Tajniak zabiera na swoim grzbiecie Malę i Dagura.

W odcinku Mi Amore smok jest wyraźnie zniesmaczony amorami Dagura i Mali. Gdy jeźdźcy ruszają z żelastwem na wyspę Zbrojoskrzydłego, towarzyszy swojemu przyjacielowi, a kiedy ten postanawia zaatakować Krogana, Tajniak nie waha się na ten samobójczy krok i rusza wprost na ogromnego Paszczogona dosiadanego przez łowcę.

W odcinku Król smoków (część 2) Tajniak razem z Dagurem oraz wszystkimi innymi jeźdźcami i smokami bierze udział w obronie Wyspy Berserków i króla smoków.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier