FANDOM

Tajniak (ang. Sleuther) - smok, przedstawiciel gatunku Potrójny Cios, pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, po raz pierwszy w odcinku Potrójny cios oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Imię nadał mu Mieczyk.

Wygląd

Jest to średniej wielkości smok podobny do skorpiona. Posiada dość duże skrzydła, dwie pary łap oraz trzy ogony zakończone kolcami jadowymi. Smok może je łączyć w jeden ogon. Jego łuski są koloru ciemno-brązowego z żółtymi elementami. Ma intensywnie czerwone oczy z czarnymi, pionowymi źrenicami, wokół których widoczne są wąskie, żółte obwódki.

Charakter

Smok na początku jest bardzo agresywny. Podczas walki ze Szczerbatkiem dąży do tego, aby go zabić. Jednak gdy Szczerbatek wygrywa i daruje mu życie, Tajniak okazuje mu wdzięczność i zmienia swoje nastawienie do niego, Czkawki i innych smoków oraz jeźdźców. Po uwolnieniu z areny smok jest bardzo przyjazny. Jeźdźcy rozważają nawet zabranie go na Koniec Świata, jednak ten ostatecznie wybiera wolność.

Historia

TS 11

Walczący na arenie Szczerbatek i Tajniak

Smok występuje w odcinku Potrójny cios. Gdy Czkawka i Szczerbatek trafiają na walki smoków, Szczerbatek jest zmuszony walczyć z innymi smokami. Po pierwszej wygranej walce ze Zbiczatrzasłem, prowadzący walki smoków przedstawia widzom najlepszego smoka, jakiego posiadają. Okazuje się nim Potrójny Cios. Podczas walki Tajniak za wszelką cenę chce zabić Szczerbatka i przez jakiś czas utrzymuje przewagę nad Nocną Furią. Mimo wszystko to Szczerbatek wygrywa, jednak daruje życie swojemu przeciwnikowi, widząc na jego pysku oznaki poddania się. Smok odwdzięcza mu się, gdy Łowcy Smoków próbują złapać Szczerbatka. Wspólnie wyrywają się z ich rąk.

Uwolniony sleuther

Uwolniony Tajniak

Gdy Jeźdźcy zamierzają opuścić arenę i chcą uwolnić smoka, Potrójny Cios jest niezdecydowany, bo jak stwierdził Śledzik, był on przetrzymywany w niewoli zbyt długo i nie wie, co znaczy być wolnym. W końcu, z pomocą Szczerbatka, który pokazuje mu, jak wzlecieć w powietrze, smok decyduje się odlecieć z areny. Podczas lotu powrotnego Mieczyk nadaje smokowi imię. Tajniak wyraża swoją radość z wolności, na przemian zwijając się w kłębek i rozwijając się, a także wystawiając język, co z chęcią naśladuje Szczerbatek. Podąża za Jeźdźcami na Koniec Świata, potem już nie był tam widziany, poza odcinkiem Ogniowa Burza cz 1 i cz 2, zaś według gry Rise of Berk, smok zamieszkał wraz z innymi dzikimi smokami na wyspie.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Smok nosił inne imię w grze Rise of Berk (Slasher), jednak twórcy poprawili je i obecnie nazywa się tak samo jak w serialu (Sleuther).

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier