FANDOM

Shield 1

Tarcza Czkawki

Tarcza Czkawki (ang. Hiccup's Shield) — specjalny rodzaj tarczy zrobionej i należącej do Czkawki. Pojawiła się po raz pierwszy w odcinku Żyj i pozwól latać i później jest obecna w wielu innych odcinkach serialu. 

Wygląd

Pierwsza tarcza Czkawki

Początkowy wygląd tarczy

Tarcza Czkawki początkowo nie wyróżniała się od innych tarcz. Była zwykłym orężem obronnym wykonanym z brązowego drewna i otoczonym żelaznym prętem. Na niej widniał wizerunek Szczerbatka.

Kiedy odkryto gronkielowe żelazo, Czkawka użył go, aby ulepszyć swoją tarczę. Tym lekkim i niezwykle wytrzymałym materiałem chłopak zastąpił drewniane części swojego oręża, a żelazo posłużyło do wzmocnienia przedniej części. Na nowej tarczy również widnieje podobizna Nocnej Furii z czerwonym ogonem.

Budowa i funkcje

Jws944

Wyrzutnia z tarczy Czkawki

Tarcza Czkawki jest wielofunkcyjnym orężem, służącym nie tylko do obrony, ale także do ataku. Jest wykonana z niezwykle trwałego i lekkiego materiału, przez co łatwo można ją wykorzystywać.

Tarcza posiada wbudowaną linę nawiniętą w środku na płaski bęben, która jest wystrzeliwana z wnętrza tarczy i sięga na odległość kilku, a nawet kilkunastu metrów. Na jej końcu zamocowany jest hak, umożliwiający zaczepienie jej końcówki o celowany obiekt. Może służyć do schwytania, unieruchomienia bądź ogłuszenia wroga. Lina ta jest wykorzystywana także w innych celach, m.in. do połowu ryb (lub węgorzy), chwytania obiektów, zastawiania pułapek czy po prostu jako sznurek.

Tarcza może także rozłożyć się i zamienić w kuszę, ponadto ma wbudowaną katapultę/wyrzutnię. Może również posłużyć jako dysk do rzucania.

Historia

Czkawka zbudował swoją tarczę w odcinku Żyj i pozwól latać dla zapewnienia sobie ochrony przed ponownym atakiem Albrechta i Łupieżców na wyspę Berk. Korzystając ze swoich umiejętności, chłopak stworzył tarczę, którą nawet Pyskacz zachwycił się niezwykle. Próbując rozwiązać zagadkę wielofunkcyjności urządzenia, mężczyzna kilkakrotnie padł ofiarą wbudowanych w niej liny i katapulty.

W odcinku Gronkielowe żelazo, po tym jak Śledzik i Sztukamięs odkryli tytułowy materiał, Czkawka użył go, aby ulepszyć swoją tarczę. Jest ona jedną z niewielu przedmiotów na wyspie, która wykonana jest z tego właśnie tworzywa.

Od czasu wyprodukowania, tarcza stanowi podstawową broń Czkawki, jednak pojawia się wyłącznie w serialu.

W odcinku Sączysmark dostaje siekierkę tarcza powstrzymuje ogień Zbrojoskrzydłego.

Tarcza ostatni raz pojawia się w odcinku Król smoków (część 2), w którym zostaje zniszczona.

Ciekawostki

  • Będąc leworęcznym, Czkawka zwykle trzyma tarczę w prawej dłoni. Pozwala mu to na łatwiejsze posługiwanie się wbudowaną w tarczę kuszą.
  • Tarcza Czkawki, odbijając promienie słoneczne, potrafi przepędzić Szeptozgony i przyciągnąć Krzykozgona.
  • Dagur twierdzi, że jego siostra miała podobną.
  • W School of Dragons, a dokładniej w minigrze Fireball Frenzy, po wykonaniu zadania Groncle iron można grać z tarczą Czkawki.