FANDOM

Artykuł

Thornridge (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek smoka, pojawiający się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2, a później w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Przedstawiciel ostrej klasy

Wygląd

Tułów Thornridge'a jest smukły i długi, wyposażony w cztery nieproporcjonalnie krótkie, ale silne łapy, z pomocą których smok porusza się po lądzie. Smok posiada także parę średniej wielkości skrzydeł, dość dużych, by bez problemu unosiły go w powietrze.

Szyja jest długa i smukła. Biegną po niej zakrzywione do tyłu kolce, które kończą się dopiero na równie długim i smukłym ogonie. Thornidge, podobnie jak Zębiróg, posiada rozwidloną końcówkę ogona.

Głowa gada jest wąska i wydłużona. Oczy rozmieszczone są nisko, niewiele wyżej niż nozdrza. Między tymi ostatnimi wyrasta para krótkich, zakręconych rogów. Z tyłu smoczej głowy rozpościera się charakterystyczna kryza przyozdobiona powykręcanymi w różne strony rogami.

Siedlisko i dieta

Przedstawicieli tego gatunku spotkać można w Smoczym Sanktuarium, nie wiadomo natomiast, jakie jest ich naturalne środowisko. Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk smoki te zamieszkują Dagur's Ship oraz Odin's Grassland.

Prawdopodobnie tak jak większość innych gatunków, smoki te żywią się rybami oraz innym mięsem zwierzęcym.

Zachowanie i tresura

Smoki z tego gatunku są jednymi z bardziej skrytych i trzymających się na uboczu, aczkolwiek o silnym charakterze. Są niezwykle lojalne, kiedy zostaną oswojone, i dzięki tej cesze wikingowie bardzo je sobie cenią. Wytresowane zwierzę porzuci wszystko, by tylko ruszyć swoim bliskim na ratunek.

Nieznane są metody tresury tego smoka, ale prawdopodobnie jak w wypadku innych gatunków należy zdobyć zaufanie smoka poprzez pomoc bądź zaoferowanie smakołyku.

Moce i umiejętności

Ogień

Nieznany smok 29
Thornridge zieje standardowymi, pomarańczowymi płomieniami, co zostało pokazane w filmie Jak wytresować smoka 2. Smok potrafi strzelić nimi, zbierając je w ognisty strumień, lub zatrzymać je w paszczy i używać jako pochodni.

Umiejętności bojowe

Ze względu na klasę, do której należy, a także na swój charakter nakazujący mu bronić bliskich, Thornridge jest prawdopodobnie dobrym wojownikiem. Do ataku może używać rozmaitych kolców, pazurów i innych ostrych części ciała.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo tego gatunku wygląda na dość charakterystyczne, różniące się od innych kształtem, choć ogólne założenie nie różni się znacząco. Jajo tak samo podchodzi pod owalny kształt, ma prawdopodobnie i podobny rozmiar, lecz skorupa wygląda tak, jakby była "owinięta" błonami i zaopatrzona jest w kolce.

Pisklę

Pisklę Thornridge'a już niezwykle wiernie oddaje wygląd dorosłego osobnika. Choć jest znacząco mniejsze, to i tak ciało zachowuje proporcje. Jedynie rogi nad nozdrzami, kolczasta kryza oraz kolce biegnące przez cały grzbiet nie są aż tak okazałe, jak w przypadku rodzica.

Tytan

Tytaniczny gad niewiele różni się od osobnika w dorosłym stadium rozwoju. Poza zwiększeniem rozmiaru niektórych elementów ciała, m. in. rogów, kryzy i pojawieniem się nowych kolców na ogonie, różni się też barwą. Tytan posiada zielonkawo-żółtą barwę ciała, z wszelkimi rogami w kolorze różu.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Thornridge po raz pierwszy pojawia się w Smoczym Sanktuarium - jest jednym ze smoków witających Szczerbatka. Smoki tego gatunku biorą udział w bitwie pod Sanktuarium, podczas której jako pierwsze rzucają się na pomoc osobnikom zamkniętym w pułapkach i same zostają złapane. Po pokonaniu Oszołomostracha Drago gady wraz z całym stadem przeprowadzają się na wyspę Berk.

Jak wytresować smoka 3

Thornridge pojawiają się w ostatniej części trylogii, zarówno na Berk, jak i później, podczas relokacji berkian, niosąc ich dobytek razem z innymi smokami. Wiele osobników tego gatunku zamieszkuje także Ukryty Świat, gdzie kłaniają się one wraz ze stadem przed królem smoków - Szczerbatkiem. Po zwycięstwie nad Grimmelem smoki wracają do swojego miejsca pochodzenia.

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Do swojej klasy został przydzielony ze względu na dużą liczbę rogów i kolców.
  • Nazwa gatunku została ujawniona dopiero w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSkrillknapperThunderbottom
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki