Artykuł

Thornridge (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek smoka, przedstawiciel klasy ostrej. Pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2, jest też obecny w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Tułów Thornridge'a jest smukły i długi, wyposażony w cztery nieproporcjonalnie krótkie, ale silne łapy, z pomocą których smok porusza się po lądzie. Smok posiada także parę średniej wielkości skrzydeł, dość dużych, by bez problemu unosiły go w powietrze.

Szyja jest długa i smukła. Biegną po niej zakrzywione do tyłu kolce, które kończą się dopiero na równie długim i smukłym ogonie. Thornidge, podobnie jak Zębiróg, posiada rozwidloną końcówkę ogona.

Głowa gada jest wąska i wydłużona. Oczy rozmieszczone są nisko, niewiele wyżej niż nozdrza. Między tymi ostatnimi wyrasta para krótkich, zakręconych rogów. Z tyłu smoczej głowy rozpościera się charakterystyczna kryza przyozdobiona powykręcanymi w różne strony rogami.

Siedlisko i dieta

Przedstawiciele tego gatunku zamieszkują Smocze Sanktuarium, nie wiadomo natomiast, jakie jest ich naturalne środowisko. Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk smoki te można spotkać w okolicach Dagur's Ship.

Prawdopodobnie, tak jak większość innych gatunków, smoki te żywią się rybami oraz innym mięsem zwierzęcym.

Zachowanie i tresura

Smoki z tego gatunku są jednymi z bardziej skrytych i trzymających się na uboczu, aczkolwiek o silnym charakterze. Są niezwykle lojalne, kiedy zostaną oswojone, i dzięki tej cesze wikingowie bardzo je sobie cenią. Wytresowane zwierzę porzuci wszystko, by tylko ruszyć swoim bliskim na ratunek.

Nieznane są metody tresury tego smoka, ale prawdopodobnie jak w wypadku innych gatunków należy zdobyć zaufanie smoka poprzez pomoc bądź zaoferowanie smakołyku.

Moce i umiejętności

Ogień

Nieznany smok 29.png

Thornridge zieje standardowymi, pomarańczowymi płomieniami, co zostało pokazane w filmie Jak wytresować smoka 2. Smok potrafi strzelić nimi, zbierając je w ognisty strumień, lub zatrzymać je w paszczy i używać jako pochodni.

Umiejętności bojowe

Ze względu na klasę, do której należy, a także na swój charakter nakazujący mu bronić bliskich, Thornridge jest prawdopodobnie dobrym wojownikiem. Do ataku może używać rozmaitych kolców, pazurów i innych ostrych części ciała.

Etapy rozwoju

Jajo

Jajo tego gatunku wygląda na dość charakterystyczne, różniące się od innych kształtem, choć ogólne założenie nie różni się znacząco. Jajo tak samo podchodzi pod owalny kształt, ma prawdopodobnie i podobny rozmiar, lecz skorupa wygląda tak, jakby była "owinięta" błonami i zaopatrzona jest w kolce.

Pisklę

Pisklę Thornridge'a już niezwykle wiernie oddaje wygląd dorosłego osobnika. Choć jest znacząco mniejsze, to i tak ciało zachowuje proporcje. Jedynie rogi nad nozdrzami, kolczasta kryza oraz kolce biegnące przez cały grzbiet nie są aż tak okazałe, jak w przypadku rodzica.

Tytan

Tytaniczny gad niewiele różni się od osobnika w dorosłym stadium rozwoju. Poza zwiększeniem rozmiaru niektórych elementów ciała, m. in. rogów, kryzy i pojawieniem się nowych kolców na ogonie, różni się też barwą. Tytan posiada zielonkawo-żółtą barwę ciała, z wszelkimi rogami w kolorze różu.

Słabości

Krzyż Berk.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Thornridge po raz pierwszy pojawia się w Smoczym Sanktuarium - jest jednym ze smoków witających Szczerbatka. Smoki tego gatunku biorą udział w bitwie pod Sanktuarium, podczas której jako pierwsze rzucają się na pomoc osobnikom zamkniętym w pułapkach i same zostają złapane. Po pokonaniu Oszołomostracha Drago gady wraz z całym stadem przeprowadzają się na wyspę Berk.

Jak wytresować smoka 3

Thornridge pojawiają się w ostatniej części trylogii, zarówno na Berk, jak i później, podczas relokacji berkian, niosąc ich dobytek razem z innymi smokami. Wiele osobników tego gatunku zamieszkuje także Ukryty Świat, gdzie kłaniają się one wraz ze stadem przed królem smoków - Szczerbatkiem. Po zwycięstwie nad Grimmelem smoki wracają do swojego miejsca pochodzenia.

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Do swojej klasy został przydzielony ze względu na dużą liczbę rogów i kolców.
  • Nazwa gatunku została ujawniona dopiero w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class.png Czerwona ŚmierćDuży SkrzydłocieńFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały SkrzydłocieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
Boulder clas.png EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOgniołykOstrykiełSzeptozgonShovelhelmStrażnikThunderpedeWyrwiflak Szkarłatny
Tracker class.png GruchotnikMudrakerPodwodny RozpruwaczRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class.png BurzochlastDevilish DervishDrzewokosEgg BiterHackatooKroplorwijShivertoothSmętny ZgrzytaczSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Tidal class.png Fioletowa ŚmierćGromogrzmotLuminous KrayfinOgniowa BurzaOszołomostrachPodwodny RozpruwaczRaziprądRipwreckerSand WraithShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Mystery class.png BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupHobgobblerJaskiniowy RabuśMarazmorPiaskowa ZjawaPrickleboggleSidlarzSilkspannerSlithersongSweet DeathSword StealerŚlizgochlastŚmiercipieśńZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Strike class.png Biała FuriaMroziczortNight LightNocna FuriaPotrójny CiosŚmierciozaurWandersmokWoolly Howl
Inne StingerWilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
TU-Hybrydy.png AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperChimeragonDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHumbangerHushbogleRidgesnipperSeastormerSkrillknapperThunderbottom
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki