FANDOM

Artykuł

Threadtail (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2 oraz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk.

Wygląd

Smok budową ciała niezwykle przypomina Thornridga. Głowa Threadtaila ma niemal taki sam kształt, jaki posiada Windstriker. Dodatkowo jest przyozdobiona z tyłu kryzą zakończoną okrągłymi wypustkami. Szyja jest smukła i długa, na której znajdują się kolce.

Tułów jest aerodynamiczny, w tym aspekcie gad przypomina wyżej wymienione gatunki. Threadtail wyposażony jest w dwie pary kończyn, z czego przednia jest o wiele mniejsza od tylnej. Skrzydła zwierzęcia mają dość dużą powierzchnię, proporcjonalną do ciała smoka, zdolne tym samym utrzymać go w powietrzu. Ogon natomiast jest długi, wolny od wszelkiej narośli lub charakterystycznego zakończenia na jego końcu.

Threadtaile występują prawdopodobnie w wielu barwach, lecz te poznane to niebiesko-żółty z bladoczerwonymi elementami oraz fioletowo-różowy z domieszką granatu (w przypadku Mildew's Strain). Jako tytan smok posiada kremowo-pomarańczowe kolory.

Siedlisko i dieta

Przedstawicieli tego gatunku spotkać można w Smoczym Sanktuarium, nie wiadomo natomiast, gdzie żyją one w naturze.

Prawdopodobnie tak jak większość innych gatunków, smoki te żywią się rybami oraz innym mięsem zwierzęcym.

Moce i umiejętności

Ogień

Threadtail zieje zwykłym, smoczym ogniem. Został on pokazany między innymi w grach oraz w filmie Jak wytresować smoka 2.

Trucizna

Na podstawie opisu z gry wiadomo, iż osobniki z tego gatunku wydzielają przez swoją skórę truciznę, gdy poczują niebezpieczeństwo. Jednakże trucizna ta jest nie tylko niebezpieczna dla potencjalnych napastników, ale i dla samego smoka. Zwierzę jest na nią uczulone i w kontakcie z nią dopada je nieznośne swędzenie.

Słabości

  • Threadtail jest uczulony na swoją własną truciznę, która powoduje u niego swędzenie.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły
  • Tytan

Jajo

Jajo tego smoka nie ma tak idealnie owalnego kształtu, ponieważ na górze skorupy znajduje się charakterystyczna narośl. Poza tym, po bokach jaja występują typowe dla dorosłego smoka wypustki. Kolor przedmiotu jest taki sam jak pisklęcia, które się z niego wykluje.

Pisklę

Smok nie różni się za wiele od dorosłego osobnika, poza nieproporcjonalną głową, oczami oraz skrzydłami o nieco mniejszej rozpiętości.

Tytan

Jako tytan, Threadtail nie znacząco zmienia się pod względem wyglądu. Jego łuski przybierają kremowo-pomarańczowe z domieszką szarości odcienie, a wszelkie struktury na ciele, takie jak kolce czy szpony na zgięciach skrzydeł zostają nieco powiększone.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Wielu przedstawicieli tego gatunku można zaobserwować w filmie. Pojawiają się one głównie w tle, w Smoczym Sanktuarium.

Prawdopodobnie, tak jak inne smoki z Sanktuarium, podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium Threadtaile biorą udział w walce, a po pokonaniu Oszołomostracha Drago przeprowadzają się na Berk.

Znane Threadtaile

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Smok był dostępny podczas specjalnych okazji:

  • od 29 maja do 1 czerwca 2015 roku.

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtail
TU-Hybrydy AbomibumbleBrooding BoltstamperDeathly GaleslashGhastly ZapplejackHushbogle
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki