FANDOM

Artykuł

Threadtail (brak polskiego tłumaczenia) — gatunek smoka, pojawiający się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2, a później w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Przedstawiciel klasy ognistej.

Wygląd

Smok budową ciała niezwykle przypomina Thornridge'a. Tułów jest smukły i aerodynamiczny. Threadtail wyposażony jest w dwie pary łap, z czego przednia jest o wiele mniejsza od tylnej i wydaje się, że smok porusza się głównie bądź jedynie na tej ostatniej. Skrzydła zwierzęcia mają dość dużą powierzchnię, proporcjonalną do ciała smoka, zdolne są tym samym bez problemu utrzymać go w powietrzu. Ogon natomiast jest długi, pozbawiony jakiegokolwiek charakterystycznego zakończenia.

Głowa Threadtaila jest podłużna, dodatkowo jest przyozdobiona z tyłu kryzą zakończoną okrągłymi wypustkami. Znajduje się na długiej i smukłej szyi, od której przez grzbiet aż do ogona biegnie rząd wypustek. Threadtaile występują w wielu barwach.

Siedlisko i dieta

Przedstawicieli tego gatunku spotkać można w Smoczym Sanktuarium, zaś według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk można je spotkać na Rough Sands.

Prawdopodobnie tak jak większość innych gatunków, smoki te żywią się rybami oraz innym mięsem zwierzęcym.

Zachowanie i tresura

Smoki te bardzo często się drapią - jest to spowodowane uczulającą je trucizną, którą wydziela ich skóra. Skutkiem tego procesu jest nieznośne swędzenie towarzyszące Threadtailom, które wykorzystują różne elementy otoczenia, takie jak np. krzewy czy piach, żeby przynieść sobie nieco ulgi. Nie wydają się jednak agresywne i żyją w zgodzie z innymi smokami zamieszkującymi Smocze Sanktuarium.

Nieznana jest metoda tresury smoka, lecz zapewne, jak w większości przypadków, polega ona na zdobyciu zaufania smoka, w czym pomóc może zaoferowanie pożywienia. Nie wiadomo, czy ulżenie mu w swędzeniu, jak w przypadku Drzewokosa, również pomaga w tresurze.

Moce i umiejętności

Ogień

Nieznany smok 25
Threadtail zieje zwykłymi, pomarańczowymi płomieniami, którymi może zarówno strzelać, jak i zatrzymać je w paszczy i używać niczym pochodni. Ogień ten został pokazany między innymi w grach oraz w filmie Jak wytresować smoka 2.

Trucizna

Osobniki z tego gatunku wydzielają przez swoją skórę truciznę, gdy poczują niebezpieczeństwo. Jednakże trucizna ta, niebezpieczna dla potencjalnych napastników, jest kłopotliwa także dla samego smoka. Zwierzę jest na nią uczulone i w kontakcie z nią dopada je nieznośne swędzenie.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo tego smoka nie ma tak idealnie owalnego kształtu, ponieważ na górze skorupy znajduje się charakterystyczna narośl. Poza tym, po bokach jaja występują typowe dla dorosłego smoka wypustki. Skorupa ma turkusowo-żółtą barwę.

Pisklę

Pisklę Threadtaila nie różni się za wiele od dorosłego osobnika, poza rozmiarem, nieproporcjonalną głową, oczami oraz skrzydłami o nieco mniejszej rozpiętości.

Tytan

Jako tytan, Threadtail nieznacznie zmienia się pod względem wyglądu. Jego łuski przybierają kremowo-pomarańczowe z domieszką szarości odcienie, a wszelkie struktury na ciele, takie jak kolce czy szpony na zgięciach skrzydeł zostają nieco powiększone; stają się także ostrzejsze.

Słabości

  • Threadtail jest uczulony na swoją własną truciznę, która powoduje u niego swędzenie.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Wielu przedstawicieli tego gatunku można zaobserwować w filmie. Pojawiają się one głównie w Smoczym Sanktuarium, pośród innych smoków. Razem z całym stadem podczas bitwy pod Sanktuarium Threadtaile biorą udział w walce, gdzie ulegają rozkazom Oszołomostracha Drago i lecą z nim na Berk. Gdy olbrzym zostaje pokonany, a przywództwo przejmuje Szczerbatek, przedstawiciele tego gatunku razem z całym stadem sprowadzają się na Berk.

Jak wytresować smoka 3

Threadtaile pojawiają się w ostatniej części trylogii zarówno na Berk, jak i później, podczas relokacji berkian, niosąc ich dobytek razem z innymi smokami. Wiele osobników tego gatunku zamieszkuje także Ukryty Świat, gdzie kłaniają się one wraz ze stadem przed królem smoków - Szczerbatkiem. Po zwycięstwie nad Grimmelem smoki wracają do swojego miejsca pochodzenia.

Znani przedstawiciele

Z gier

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Smok był dostępny podczas specjalnych okazji:

  • od 29 maja do 1 czerwca 2015 roku.

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukKsiężniczka OgnioglistMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaOgnisty KoszmarPaszczogonSilver PhantomSkrzydłocieńStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtailZielona Śmierć
TU-Hybrydy AbomibumbleBonestormerBrooding BoltstamperDeathly GaleslashDreadstriderGhastly ZapplejackHoarsbrumbleHushbogleRidgesnipperSkrillknapper
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki